Avatar billede kim8410 Nybegynder
27. februar 2003 - 15:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IP

Hver gang jeg tænder min computer så gider den ikke registrere en ip, jeg kan ikke komme på nettet før jeg har skrevet ipconfig /renew. jeg ved det ikke er noget med min computer da jeg har tjekket den på en anden linie.

Der er 2 computere i netværk, og den anden har ingen problemer med at komme på nettet.

Desuden kan jeg ikke mere pinge f.eks CS servere, det er virkelig irriterende.. håber der er nogen som har nogle svar :)
Avatar billede kim8410 Nybegynder
27. februar 2003 - 15:12 #1
Når jeg vil pinge en cs server får jeg fejlen "Error in CMySocket"
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. februar 2003 - 15:16 #2
Hvad OS kører du?
Avatar billede kim8410 Nybegynder
27. februar 2003 - 15:26 #3
win2k
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. februar 2003 - 15:40 #4
Og du har sat dine pc op til at fange en DHCP adresse?
Hvad har du der deler DHCP adresser ud?
Avatar billede kim8410 Nybegynder
27. februar 2003 - 17:22 #5
Jeg aner ikke ret meget om netværk, men jeg mener den burde være sat op til at fange en DHCP adresse.
Jeg har en switch.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2003 - 19:52 #6
Prøv at skifte netkortet. Den slags fejl skyldes ofte et lidt dårligt netkort og disse er ikke ret dyre i dag. Prøv e.v.t. først at låne et andet og se om ikke det løser problemet
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. februar 2003 - 07:41 #7
Prøv at
Højre klikke på iconet "Netværkssteder" > Vælg egenskaber
Dernæst finder du din forbindelse (hvis den ikke er omdøbt så hedder den LAN-Forbindelse og højreklik på den.
Vælg så egenskaber.

Så finder du "Internetprotokol(TCP/IP)" under fanebladet Generalt og vælger egenskaber for den.

Hvis den står til "Hent automatisk en IP adresse" så spørger den selv på netværket efter en IP adresse som den får fra en DHCP server.
I dit tilfælde vil jeg gætte på det er din router (til internettet) den spørger hos.

Hvem har du som udbyder og evt. hvilken router har du?
Avatar billede kim8410 Nybegynder
28. februar 2003 - 13:48 #8
jeg har fundet ud af problemet, det var zonealarm en firewall som blokerede min ip. Jeg brugte aldrig programmet mere, og det gik åbenbart i kage lige efter jeg var kommet hjem fra lan, så det åbnede ikke mere i tray.. selvom programmet kørte kunne jeg ikke se det køre. Og det gjorde jeg ikke fik nogen ip, og kunne ikke bruge de programmer som jeg ikke havde sagt ja til da zonealarm spurgte. Men tak alle herinde :)
Avatar billede lap Nybegynder
28. februar 2003 - 13:56 #9
advarsel: noget tyder på, at du måske har en virus - det er i hvert fald en normal reaktion med antivirus, som ikke længere kører i systray.

Lav lige en online virus scanning
Avatar billede maniacdog Nybegynder
02. marts 2003 - 21:40 #10
kim8410> Husk at lukke spørgsmålet igen :)

lap> Det er nu sjældent, det er tit at zonealarm og andre div. firewalls går i sort - men kim8410 nævner ikke at han har uninstallet antivira (med mindre jeg læser mellem linjerne) for zonealarm er en firewall ;)