Avatar billede lwi Nybegynder
27. februar 2003 - 14:48 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Engelsk talformat

Vi har en engelsk version af Excel, men har af hensyn til nogle af vores andre programmer sprog sat default til dansk.

Når vi laver regnearks til udlandet vil vi gerne i Excel bytte om på komma og punktum. Det virker ikke i formater at lave et, der hedder #,##0.00 - da excel aut. ændre formatet til #,##000
Avatar billede janvogt Praktikant
27. februar 2003 - 14:50 #1
Du skal ind i Windowsopsætningen for at ændre det.
Avatar billede lwi Nybegynder
27. februar 2003 - 14:51 #2
Hvor ?
Avatar billede peter_t_n Nybegynder
27. februar 2003 - 14:53 #3
har du prøvet #\".\"##
Avatar billede janvogt Praktikant
27. februar 2003 - 14:53 #4
Control Panel - Regional Settings - Number.
Decimal symbol sættes til punktum.
Digit Grouping Symbol sættes til komma.
Avatar billede bak Seniormester
27. februar 2003 - 14:56 #5
Hvorfor vil du lave det om ?
Modtagerens Excel laver det selv om til hans default sprog og opsætning.
Der er kun grund til at lave det om, hvis du exporterer din excel-fil til et andet format fx. CSV.
Avatar billede lwi Nybegynder
27. februar 2003 - 15:31 #6
Til Peter_t_n det virker ikke
Til Jan Vogt - Jeg er lidt bange for mine andre programmer hvis jeg ændre her.
Til Bak - nogen gange findes der kunder/klienter, til hvem man printer og underskriver dokumenterne !
Avatar billede janvogt Praktikant
27. februar 2003 - 15:40 #7
Så tror jeg svaret må blive: Der er ikke noget at gøre :-|
Avatar billede bak Seniormester
27. februar 2003 - 16:03 #8
Jeg tror du skal gøre som Jan skriver, men på første faneblad i regional setting skifter du bare til English (US). Dette skifter automatisk , med .
Når du har skrevet ud så sæt den tilbage til Dansk.
Dette er en meget lille operation.
Avatar billede janvogt Praktikant
27. februar 2003 - 16:08 #9
Ja, jeg mener heller ikke der er den store risiko i relation til andre programmer. Hvis det bare drejer sig om en udskrift på den pågældende pc kan man bare slå engelsk standard til, udskrive og så slå den danske standard til igen.
.......Det var vist det bak også skrev.
Avatar billede x-masman Nybegynder
27. februar 2003 - 16:11 #10
Hvis der er tale om en kolonne af cifre, der skal have ændret tegnet, kan du jo bare markere kolonnen og lave en Search og replace.
Avatar billede jkrons Professor
27. februar 2003 - 16:18 #11
Eller opgrader til XP :-)  Der kan man ændre direkte i Excel uden at behøve at lave om på pc'ens opsætning.
Avatar billede lwi Nybegynder
27. februar 2003 - 16:42 #12
man kan da ikke lave søg og erstat på . og , - det er jo ikke en tekst !!! - jeg køber svaret fra Jan Vogt !
Avatar billede x-masman Nybegynder
27. februar 2003 - 16:46 #13
det kan man altså godt. Hvis du f.eks har en kolonne med navne og en kolonne med tilhøren tal som 3,55 e.lig. Så kan du markere kolonnen med tal og lave en replace med . og , - Det har jeg gjort flere gange.
Avatar billede x-masman Nybegynder
27. februar 2003 - 16:47 #14
med 3.55
Avatar billede jkrons Professor
27. februar 2003 - 16:49 #15
x-masman-> men så er det ikke længere tal, og du kan ikke foretage beregninger på dem.
Avatar billede lwi Nybegynder
27. februar 2003 - 16:52 #16
Lad os lukke diskussionen - medmindre der er nogen, der har en ide til et talformat. At lave søg og erstat på , og . "ødelægger" tallene og de er ikke tal længere !
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2003 - 00:14 #17
Ja, nu har du jo delt point, men du skal alligevel have dette lille fif.
Gå ind i Tools - Options - fanebladet International - fjern hakket i Use system operators, og sæt den engelske tegnsætning for decimaler og tusindtalsdeler. Dette er i xp, men jeg mener du kan gøre det samme i office 2000
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2003 - 00:16 #18
hov-sa-> Desværre er det først kommet med i XP, og findes ikke i 2000.
28. februar 2003 - 00:17 #19
hov-sa>> Nej, det er først i XP dette er tilføjet.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2003 - 00:22 #20
Hvor ved vi fra, hvad version vi taler om?
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2003 - 00:24 #21
Det ved vi ikke - men jeg har tidligere nævnt 27/2-2003 16:16:48 at det kunne løses i XP, og det var der ingen respons på. Så derfor...:-)
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2003 - 00:25 #22
16:18:22, det er lige det med de taster der er så svære at ramme.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2003 - 00:35 #23
OK, jeg venter og ser. Syntes bare lige jeg ville nævne det.
Avatar billede lwi Nybegynder
02. marts 2003 - 12:18 #24
Det er 2000 vi bruger og ikke xp