Avatar billede frank1973 Nybegynder
27. februar 2003 - 12:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

er frames nødvendige?

Hvor nødvendigt er det at lave websites i frames idag? Er browserene ikke istand til at gemme sidens indhold i en buffer eller andet. Jeg vil gerne undgå frames men samtidig skal det jo ikke gå ud over brugeren ´så siderne bliver alt for tunge. Hvad mener I.
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 12:35 #1
alle billeder osv, bliver lagt i temporary internetfiles/cashe.
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 12:37 #2
Så hvis du ikke skifter all grafik ud fra side til side, så er den ikke så tung da den henter sin grafik fra brugerens pc'er i stedet for fra nettet.
Frames har både sine fordele og ulemper, man skal bare bruge det med omhu. Og tabeller er det bedste at bygge op i når man skal have side indexeret på en søge maskine som google osv, da dise ikke tager højde for om siden er incl i et frameset.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2003 - 12:39 #3
Du kan i dag gøre det smartere end med frames. Hvis du opbygger dit site dynamisk med indholdet liggende i en database kan del laves så den ikke er tung at hente og så den er let at opdatere
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2003 - 12:40 #4
Som eksempel kan du se http://www.systemfactory.dk