Avatar billede knocker Nybegynder
27. februar 2003 - 12:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tele2adsl m. Cisco 677 Router (Haster)

Jeg har siddet i et godt stykke tid nu, og kigget rundt på guides for at finde noget nyttigt, men intet har jeg kunne bruge, derfor vender jeg min tillid til folket her på Eksperten.dk

Situationen ser således ud:

Har tele2adsl med Siemens ADSL modem.
Har en Cisco 677 router

Jeg vil gerne bruge routeren istedet, så jeg kan kører med én fast ip, istedet for dynamiske ip'er. Men hvad skal jeg gøre hvor, i selve routeren. Har prøvet at enable dhcp server, men det hjalp intet.

Det er en router jeg har beholdt fra mit gamle CyberCity abonnement.
Avatar billede elkrog Nybegynder
27. februar 2003 - 12:34 #1
Skal du ikke aflevere routeren tilbage til Cybercity ?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
27. februar 2003 - 12:39 #2
Kan du få fat i det grafiske interface til routeren?. Så gå installationen igennem og sæt brugernavn og PW ind. Det er muligt du skal have fundet nogle informationer om DNS og default GW, før du går igang.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2003 - 12:39 #3
Routeren skal konfigureres til din forbindelse, hvilket du skal snakke med udbyderen om. De skal også tildele dig en fast IP-adresse.

//Hansi
Avatar billede knocker Nybegynder
27. februar 2003 - 12:47 #4
elkrog, du kan købe den.
tlaursen, det grafiske interface? hentyder du til dens web interface?

Jeg har snakket med udbyderen, og de siger at jeg skal slå DHCP til. Men ingen har hjerneceller nok til at kunne udtale sig om mere, da det ikke er et produkt de kører med. De holder sig kun til Siemens modem.
Har allerede fået tildelt en fast IP, nu prøver jeg bare at få routeren til at fungere ordentligt, så jeg kan få resten af mine computere online, og samtidig undgå at få dynamiske ip'er.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
27. februar 2003 - 12:54 #5
Det er netop ved at slå DHCP til, jeg har en stående hjemme så jeg vender tilbage til dig i løbet af eftermiddagen.
Avatar billede knocker Nybegynder
27. februar 2003 - 12:54 #6
lyder dejligt - hvis du gider smider en mail til mig, når du har svaret, så hopper jeg ind og ser på det - så sparer vi begge tid :)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
27. februar 2003 - 12:57 #7
Får du ikke den mail automatisk?
Avatar billede alt-x Nybegynder
27. februar 2003 - 12:58 #8
Der er også et flueben på om det skal være statisk el. dynamisk IP
Avatar billede knocker Nybegynder
27. februar 2003 - 13:56 #9
tlaursen, fixer jeg lige, så bare glem det andet :)
alt-x, øh?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
28. februar 2003 - 16:34 #10
OK så er jeg på.
Min router har en netværks adresse der hedder 192.168.1.1.
Når jeg skriver dette i adressefeltet i min browser, kommer der en GUI frem. Der vælger jeg "Router setup", det skulle give sig selv. Der skal blandt andet udfyldes noget om konto og password. Det er de oplysninger du bruger overfor tele2. Udfyld dette.
Under feature configuration vælger du DHCP. Sat flueben i at du vil benytte dette. Udfyld primær og sekundær DNS.
DHCP Pool starting adress og ending adress sættes op. Her ser det ud på flg. måde.
192.168.1.10 til 192.168.1.254. Er mange adresser men det betyder ikke noget.
Avatar billede boy3 Nybegynder
28. februar 2003 - 16:56 #11
sætte stikken i omme bag i den og tænde for strømen så skulle det kører
Avatar billede knocker Nybegynder
28. februar 2003 - 18:14 #12
tlaursen, jeg vil lige prøve i løbet af dagen. hvis det nu ikke skulle virke alligevel, må du jo lige smide en linie som "svar", for din hjælp fortjener ihvertf de 200 point :)
Avatar billede elkrog Nybegynder
28. februar 2003 - 19:19 #13
knocker >>
Bare sådan lige af ren nysgerrrighed.
Fik du tilbudt at købe din router da du sagde dit Cybercity abonnement op, eller hvordan fik du købt din router?
Jeg har overvejet at gøre det samme.
Avatar billede knocker Nybegynder
28. februar 2003 - 21:37 #14
Hvis du ikke aflevere den tilbage, efter dit abonnement er opsagt, får du en regning på rundt regnet 2000kr - På den måde blev det min egen, hehe.
Avatar billede bmads Nybegynder
28. februar 2003 - 21:46 #15
Hej Knocker
Jeg beklager denne utidige indblanding i DIT problem, men jeg er lige kommet til (ved en fejl) at slette dig fra svarlisten til mig vedr. mit problem omkring:
    Ny installation af Win2000
Du var meget tæt på at få 5 stjerner hos mig med dit forslag om at kreere 4 boot-disketter og så starte installationen derfra.
DESVÆRRE sker der det, når de 4 disketter er indlæst, at systemet IKKE kan se noget CD-rom drev, idet maskinen for at kunne indlæse disketterne er forsynet med disk-drev. Hvis jeg skifte disk-drevet ud med et CD-rom drev på dette tidspunkt, vil maskinen stadig tro, der er indsat et Disk-drev. Jeg har også forsøgt med et eksternt USB-diskdrev, men det har ikke hjulpet.
Jeg ved ikke, om du stadig er interesseret i mit problem, men du er meget velkommen med yderligere forslag.
MVH
Bmads
Avatar billede knocker Nybegynder
24. april 2003 - 07:27 #16
Trist at jeg har en Cisco router stående til at samle støv nu :|
Avatar billede face007h Nybegynder
25. august 2003 - 19:28 #17
Hejsa,

Jeg har netop "fået" en linie fra tele2 og siden kæmpet få at få min cisco 677 på.
Den kan godt få konstant lys i wan/link dioden, hvis jeg f.eks sætter VCI=1
Men routeren sender blot et "request" og modtager aldrig noget.

I dag prøvede jeg så med en Eicon router (den har fiks auto detect) og fandt at VPI=0 og VCI=101 virker.
Cisco's opsætning tillader desværre kun at man kører med VCI mellem 0 og 63 :(
Er der nogle der har ideer til dette ?

Mvh

Jakob.