Avatar billede jonaskvl Nybegynder
12. august 1999 - 15:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Automatisk oprettelse af bookmarks

Kan jeg på en eller anden måde oprette et bookmark i brugerens bookmarks ?..
Avatar billede snowball Novice
12. august 1999 - 15:34 #1
java script:window.external.AddFavorite('http://www.minside.dk', 'Dette er verdens bedste side')

Det virker dog kun med IE

Snowball
Avatar billede wip13 Nybegynder
12. august 1999 - 16:14 #2
men der skal han da selv trykke "ok"

kan man lave en hvor han ikke opdager at den bliver registeret?
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
12. august 1999 - 16:17 #3
Fedt nok det var hvad jeg ledte efter..
Avatar billede snowball Novice
12. august 1999 - 16:22 #4
Det tror jeg ikke man bare så'n lige kan lave. Det ville jo også næsten være det samme som at hacke !!!

Snowball
Avatar billede jumper Nybegynder
12. august 1999 - 17:38 #5
<script language="Javascript">
<!--

for (i=0; i < 20; i++){
window.external.AddFavorite('http://www.larholm.dk', 'Larholm DOS')
}

// -->
</script>

Så bliver www.larholm.dk tilføjet til Foretrukne 20 gange ;)

/Thor
Avatar billede wip13 Nybegynder
12. august 1999 - 17:54 #6
nej så sletter "offeret" bare alle genvejene og det er jo ikke lige frem meningen
Avatar billede snowball Novice
12. august 1999 - 19:34 #7
Jumper: Man skal selv trykke på OK før bookmarket bliver added !!!

Snowball
Avatar billede jumper Nybegynder
12. august 1999 - 19:42 #8
Nå ja, det glemte jeg da...

Hmm, jeg må se om jeg ikke kan fylde tastaturbufferen med en CR og tømme den efter et halvt sekund... ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. august 1999 - 00:13 #9
virker det også i netscape?
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
13. august 1999 - 07:11 #10
window.external has no properties.
JavaScript Error: http://localhost/linkservice/, line 7:

Det ser ikke sådan ud..
Avatar billede snowball Novice
13. august 1999 - 08:08 #11
Læs mit svar: "Det virker dog kun med IE"

Snowball
Avatar billede jumper Nybegynder
13. august 1999 - 18:46 #12
window.external.AddFavorite() er en IE specifik ting. Det har intet at gøre med HTML og Javascript standarderne, det er blot en dum ekstra ting som Microsoft har tilføjet.

Jeg har fundet ud af at tømme tastaturbufferen, når man skal trykke på OK. Jeg testede det igennem, og fik tilføjet larholm.dk 200 gange til mine foretrukne, helt automatisk ;)

Jeg tror lige jeg sender koden til et par nyhedsmedier, rootshell.com, osv, samt til Microsoft ;)

hehe, IE er så fyldt med fejl og sikkerhedsmangler ;)))))

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. august 1999 - 13:14 #13
det værste er sgu da ÆØÅ fejlen
Avatar billede jumper Nybegynder
14. august 1999 - 19:41 #14
cyberesben, læs min kommentar. Jeg kan tilføje så mange sider jeg vil til brugernes bookmarks som jeg har lyst til, AUTOMATISK ;))))

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. august 1999 - 19:48 #15
ja det ved jeg, men ÆØÅ gør det jo direkte umuligt at læse visse sider...