Avatar billede krohn Praktikant
27. februar 2003 - 10:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Media encoder 9

Er der nogen der kan forklare mig (som en lille dreng) hvordan jeg får media encoder op og køre, så jeg kan streme et web cam ud på nettet?
Som jeg forstår det så stremer det til en mappe på min pc, hvor min webside så henter det fra via et script på siden??
Jeg har et script som jeg har fundet her på siden http://www.eksperten.dk/spm/281423 men jeg skal jo have sat encoderen op her hjemme så venligst hjelp..:)
Avatar billede jschr Nybegynder
03. april 2003 - 13:21 #1
Hej,

Det er ganske simpelt. Du har 2 hovedmuligeheder i MS encoder. Encodning til statisk fil eller live stream. Proceduren er næsten den samme, men for live stream gør du følgende:

Start encoder 9
vælg "broadcast a live event"
vælg video og/eller audio kilde
Vælg pull from the encoder
vælg http port 8080 og tryk next
vælg profil til din stream
vælg om du også vil arkivere din stream
vælg nej "include video files"
skriv metadata til streamen hvis du ønsker det
tryk finish

Du kan nu tilgå live streamen direkte fra en klient ved at skrive følgende URL i mediaplayer "http://ip_adr på encoder:8080"
eller tage fat i streamen fra en videoserver og lave et mountpoint hvis du ønsker stor skalering af antal klienter

Mvh
jschr
Avatar billede buhhhh Nybegynder
25. juni 2003 - 11:28 #2
Undskyld jeg lige blander mig. men den ip adresse på encoderen hvordan kommer den til at se ud hvis man ovenidet sidder på lan ? ex. har fast ip, men er koblet til switch og har fast lan ip. Skal den adresse man skal skrive på wan være ex: 234.215.23.145(wanip):192.168.1.47(lanip):8080(port) ?
Avatar billede obhat Nybegynder
11. juni 2005 - 14:57 #3
Har prøvet det her Encoder, men får fejl 400 ugyldig anmodning, ved tilgang via internet browseren