Avatar billede tigereye Nybegynder
26. februar 2003 - 21:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

avi til mp3

Hejsa.

Jeg har en stor (ca 2 timer lang) avi-fil uden videospor, men kun med lyd, som jeg gerne vil have lavet om til en mp3-fil, men jeg kan ikke finde et program, der kan det... Det skal være freeware eller shareware. Er det nogle derude, der kender til sådan et program og fremgangsmåden? :)
Avatar billede peter_t_n Nybegynder
26. februar 2003 - 21:46 #1
Avatar billede taskmgr Nybegynder
26. februar 2003 - 21:50 #2
Du kan bruge VirtualDub

En lille guide her:
http://www.dvdrhelp.com/divxtovcd.htm#audio
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. februar 2003 - 21:50 #3
VirtualDub!
File->Open video file...
Audio->Full processing mode
Audio->Compression->MPEG Layer 3
File->Save WAV...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
26. februar 2003 - 21:51 #4
Selve guiden beskriver hvordan man konverterer fra avi til mpg, men du skal selvfølgelig kun bruge lyd-delen :)
Avatar billede tigereye Nybegynder
26. februar 2003 - 21:57 #5
X2CD har jeg prøvet, og det fungerer fint, men i den gratis udgave kan filen ikke være længere end 6 minutter og det er et problem...

VirtualDub virker som et fint program bortset fra, at når jeg vil åbne min fil siger den "No video stream found" og så kan jeg ikke komme længere. Der er jo netop ikke noget videospor i filen....

Kan i komme på nogle løsning til disse problemer er i stadig meget velkomne :)
Avatar billede peter_t_n Nybegynder
26. februar 2003 - 22:00 #6
ok... det er jeg ked af!
Avatar billede tigereye Nybegynder
01. marts 2003 - 13:06 #7
Jeg kunne ikke finde en løsning, så jeg droppede det med avi-filen og lavede det på en anden måde...