Avatar billede castrol Nybegynder
26. februar 2003 - 17:23 Der er 9 kommentarer

Defekt Dvd?

Jeg har et problem med min dvd afspiller(compaq drev)Jeg kan godt afspille  normale cd`ermusik,data, osv. Men så snart jeg vil afspille en  dvd film, vil det ikke afspille, den har virkede godt nok, men nu vil den altså ikke afspille dvd`er.
Kan det være efter jeg har installeret dvd region?
Har prøvet og afinstallere de men hjalp ikke?
Hjælpppp

m.V.H
B p
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 17:24 #1
Prøv at fjern den i enhedshåndtering og genstart.
Avatar billede amd Nybegynder
26. februar 2003 - 17:25 #2
Der er noget med du ik kan skifte dens "region" mere end x antal gange og så gider skidtet ikke mere
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 17:39 #3
Det er normalt 5 gange. Da du installerede "dvd region" holdte den så op med at virke? eller har du ikke forsøg lige efter du installerede det?
Avatar billede castrol Nybegynder
26. februar 2003 - 18:25 #4
Jeg har afspillet et par dvd`er efter jeg installerde dvd region!
Prøver lige at fjerne den i enhedshåndtering!
Avatar billede castrol Nybegynder
26. februar 2003 - 18:30 #5
Kan stadig ikke afspille dvd´er selvom jeg havde fjernet den inde i enhedshåndtering!
Hvad fanden kan det ellers være!! :-(
Avatar billede amd Nybegynder
26. februar 2003 - 18:31 #6
Så hedder det nok nyt drev... du har nok skiftet for mange gange
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 18:53 #7
Du kan jo prøve at finde programmet "dvd genie" mener jeg det hedder. Det skulle måske kunne redde dig. Ellers skal du have det låst op af en forhandler, det kan man i hvert fald med mit 5 gange altså jeg kan skifte regien 25 gange hvis jeg vil.
Avatar billede f-l-j Nybegynder
28. februar 2003 - 14:00 #8
Rigtigt som geforce3 siger, prøv denne.
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdgenie.html
Avatar billede jepe Nybegynder
28. februar 2003 - 14:04 #9
>geforce: mener at DVD-drevets firmware skal være RPC1 for at DVDgenie funker... (dvs. ikke regionslåst vs. RPC2=regionslåst)

Se om dit drev er RPC1 eller 2 med nero's infotool : www.cdspeed2000.com/go.php3?link=download.html#neroinfotool

MEN kun hvis du ikke har nero installeret i forvejen, infotool følger med programmet...