Avatar billede pwb Nybegynder
07. november 2000 - 02:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ikke Permanent disk (D:) ??

Problem: Ikke permanent disk (D:)??

Pludselig, er mit cd-rom-drev \"Disk (D:)\" blevet til et \"ikke permanent disk (D:)\"
- og hermed kan cd-rom-drevet ikke mere benyttes.

Muligvis er det fordi drevet er låst af en anden diskfunktion, som nævnt i fejlmeddelelsen.

Jeg har undersøgt i enhedshåndtering i \"Egenskaber System\", og set under \"Diskdrev\": \\ Egenskaber\\ Indstillinger\\ \"floppy disk\" (A:) er en _markering_ i feltet \"ikke permanent disk\". Den har jeg så fjernet, og har genstartet computeren som anvist.

Men ligemeget hjælper det, - markeringen er der igen efter ny opstart.

Hvad er der mon galt? - håber I kan hjælpe.

Bruger Win\'95 DK

På forhånd tak.

Mvh.
Peter W. Bosse
Kbh. V
Avatar billede flax Nybegynder
07. november 2000 - 02:40 #1
Under enhedshåndtering - kan du se cd-rom drevet?
Er der nogle konflikter?
Prøv at fenistaller cd-rom frev forfra efte du har fjernet det...

Ellers er det meget godt at tænke til bage? Hvad har jeg gjort sidst? Pillet ved noget? Installeret andet hardware etc.
Avatar billede pwb Nybegynder
07. november 2000 - 03:27 #2
Hej Flax,
Cd-rom drev enheden fungere korrekt, ingen konflikter.

Hvorfor kan jeg mon ikke fjerne fluebenet i feltet \"Ikke permanent disk\" under Floppy Disk, som ovenfor beskrevet? -Mærkeligt, for det skal vel ikke være markeret??

Evt. hvordan fjerner jeg og geninstallere et cd-rom drev? - Det har jeg ikke prøvet før.

Mvh. pwb
Avatar billede flax Nybegynder
07. november 2000 - 03:51 #3
nej det skal den ikke, men du må have lavet et eller andet... hvad ved jeg ikke..

Har du stadig disketten/cdrommen til dit drev?

Windows 98 cdrom?

Så gå ind i enhedshåndteringer og fjern cd rom enheden, og svar ja når detn spørger om denne enhed skal fjernes..

genstart og geninstaller..

Evt spørger windows om den skal insatallere den nye fundne hardware, så svar ja.. ellers skal du ind i kontrol panelet og tilføje nye hardware.. lade windows søge... hvis den ikke finder noget skal du selv vælge dit cd rom drev fra liste..

Ellers bare følg installation.. du skal bruge 98 cdrom..

Held og lykke!
Avatar billede daniel222 Nybegynder
07. november 2000 - 10:51 #4
  Det nemeste ville være at downloade en ny cd-rom driver fra nettet.