Avatar billede tumpez Nybegynder
26. februar 2003 - 13:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Farveproblemer med P1210 Skærm

Jeg har en Compaq P1210, hvis farver er blevet uklare. Jeg kom til at trykke "reset" i menuen, hvilket påførte skærmen en underlig farveindstilling. Kan nu ikke få indstillet den, til normale farver igen :(

Nogen der har nogen bud? Der skal vist både indstilles på RGB farver, farvernes temperatur, kontrast, brightness etc...
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 13:53 #1
prøv at slukke og tænde, det kan være at degausse (afmagnetisering) ikke virker.
Avatar billede tumpez Nybegynder
26. februar 2003 - 13:58 #2
nope .. hare også prøve degauss knappen og har desuden haft den slukket!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 14:11 #3
er det menuen på skærmen du har rørt ved, måske ville det være en hjælp med et testbillede, kan hentes her http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.html
Avatar billede tumpez Nybegynder
26. februar 2003 - 14:21 #4
Det er menuen på skærmen ja. Har flere billeder som jeg normalt ved hvordan ser ud, som jeg har prøve at indstille tilbage efter, men det er ikke gået så godt. Virker som om al grå farve er blevet "mørkegul" ... ser utrolig grimt ud :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 14:39 #5
så skyder jeg på at en af farvekanonerne ikke arbejder, kan du se den blå farve?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 14:40 #6
en eller anden fejl er der i monitoren, har du mulighed for at låne en anden monitor på prøve?
Avatar billede tumpez Nybegynder
26. februar 2003 - 17:47 #7
Tror at alle farvekanoner virker, da jeg kan se alle farver. Men farver som f.eks. #666666 ser helt "tisgul" ud :/
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 18:14 #8
jeg tror stadig at det er din monitor der har en fejl.
Avatar billede tumpez Nybegynder
10. juli 2003 - 22:38 #9
Fik byttet min skærm :p
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2003 - 00:26 #10
hvis ikke jeg havde ret var det iorden at du selv tog pointene, men som du kan læse fik jeg ret i at skærmen var defekt, så jeg synes du skal oprette et spm. og stile dem til mig.
Skriv i overskriften : Point til retaxes

Reference : http://www.eksperten.dk/spm/321999

Gør du ikke det ryger der en anmeldelse afsted til Eksperten.