Avatar billede guffidemme Nybegynder
26. februar 2003 - 13:26 Der er 12 kommentarer

Problemer med grafikkort

Har installeret win98se, men har problemer med mit AGP integreret video, ATI Rage Pro grafikkort. Kan kun se 16 farver og med en ringe opløsning. Har forsøgt at installere den rigtige driver via win98se cd'en og det ser også ud til at virke. Men efter at maskinen er genstartet er den tilbage ved standard driveren og de 16 farver !!
Hjælp ?
Avatar billede riversen Nybegynder
26. februar 2003 - 13:29 #1
hent den rigtige driver her:
http://mirror.ati.com/support/driver.html
Avatar billede bredker Nybegynder
26. februar 2003 - 13:29 #2
Hvis det grafikkort er integreret i dit bundkort skal du finde driveren på den cd der er med dit bundkort eller finde den nyeste driver på produksendens hjemmeside
Avatar billede guffidemme Nybegynder
26. februar 2003 - 13:31 #4
Har ikke cd'en til bundkortet, men hvis jeg installere den driver riversen linker til - så skulle det måske virke !
Avatar billede riversen Nybegynder
26. februar 2003 - 13:35 #5
ja, det gør det
Avatar billede guffidemme Nybegynder
26. februar 2003 - 13:37 #6
eller skal jeg på hjemmesiden for produksenten af bundkortet ?
Her er lidt om computeren :

Dell Optiplex GXa PII 300 Mhx
Intel 82440LX Chip
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2003 - 14:05 #7
Denne skulle være den rigtige driver til dit system:
ftp://ftp.dell.com/video/hATI524a.exe
Avatar billede guffidemme Nybegynder
26. februar 2003 - 14:10 #8
Nu er jeg forvirret - hvad er det for en driver du der linker til?
Avatar billede guffidemme Nybegynder
26. februar 2003 - 14:32 #9
og kan nogen forklare hvorfor computeren er tilbage ved standarddriveren og de 16 farver efter genstart ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2003 - 14:33 #10
Det er den officielle Ati Rage driver fra Dell.
Hvis driveren kan findes på hjemmesiden for bundkortsfabrikanten, i dette tilfælde Dell, bør man altid bruge den.
Avatar billede guffidemme Nybegynder
27. februar 2003 - 09:59 #11
Nå, først til riversen - jeg kan ikke få din driver til at virker.
Den instaleres godt nok, men inde i enhedsorientering er den markeret med gult. Der står noget med at computeren ikke kan initalisere driveren til grafikkortet og at man skal prøve at pille grafikkortet ud og genstarte og sætte det i og genstarte - men det er jo lidt svært når det er indbygget i bundkortet !
I enhedshånteringen er også vist det her standard PCI grafikkort som altså viker men jo kun med 16 farver !

Og så til tonnybrandt, jeg kan ikke installere din dell driver - den skriver noget med at den skal bruge cdrom'en der fulgte med til bundkortet - hvilken jeg ikke har.

I må hjælpe ?
Avatar billede bredker Nybegynder
04. maj 2003 - 19:46 #12
lukketid