Avatar billede andymax Nybegynder
12. august 1999 - 13:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

BDC'er og domaines

Kan man ikke tjekke om en BDC'er oprindeligt er oprettet i det eksisterende domaine eller et andet
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
12. august 1999 - 14:36 #1
Ja, egenskaber under Network eller server maneger !!!

I følge MS kan en BDC'er ikke flyttes !
Avatar billede andymax Nybegynder
12. august 1999 - 14:47 #2
Nope....men jeg har en mistanke om at der er nogen der er blevet flyttet og så vil jeg lige tjekke. Jeg ved der er en key i registreringsdatabasen man kan tjekke men jeg ved ikke hvilken.
Avatar billede mr.mads Nybegynder
13. august 1999 - 17:12 #3
Jeg ved der er en key i registreringsdatabasen man kan tjekke men jeg ved ikke hvilken. -- Skal denne key ikke lige netop være ændret, for at serveren kan optræde i et nyt domain.

Hvis det er meget vigtigt for dig at vide, er der her en metode hvor du nok kan finde ud af det på.
Check created datoen på din %systemroot%
Hvis den er den samme som datoen på hovedparten af filerne i %systemroot%\repair -> hvilket vil være noget sjusk, men da I åbenbart ikke bruger dokumentation så alligevel….. ->
så kan du genskabe den gamle reg-db ved at køre rdisk og vælg create.
Før du benytter denne ERD, så lav endnu en ved at køre rdisk /s (så kan du genskabe din nuværende config).
MVH
Mads
Avatar billede andymax Nybegynder
13. august 1999 - 19:26 #4
Hmm...problemet er at det er muligt at flytte en BDC over i et andet domaine, dette skyldes nok at det skal kunne lade sig gøre at ændre navnet på sit domaine. Hvis man flytter BDC'en over i et andet domaine ændrer den ikke domainets Security Identifier (SID), hvilket resulterer i periodiske logon problemer for brugerne hvis de bliver logget på domainet gennem den pågældende BDC.

Jeg fårstår ikke helt din pointe med ERD'en. Er det eneste man kan se ud fra det ikke hvornår man sidst har lavet en rdisk?
Avatar billede junker Nybegynder
14. august 1999 - 19:22 #5
Du skal have fat i NT resource Kit og kigge på kommandoen NETDOM.
NETDOM BDC <navn på bdc> /RESET
Checker om din bdc har behov for at få nulstillet sin kanal. Hvis ikke, så får du en prompt at den er fino fino, ellers bliver den nulstillet.
Avatar billede andymax Nybegynder
25. august 1999 - 17:00 #6
Nope....den har ikke noget med domainets SID at gøre. Den registrerer bare BDC'eren
Avatar billede ebugz Nybegynder
25. august 1999 - 19:17 #7
Ja, det er muligt at flytte en BDC over i et andet domain, men du skal først ændre den til PDC / skrift så domainet og degrade den så til BDC bagefter via server manager.

/ebugZ ~~*~~
Avatar billede andymax Nybegynder
26. august 1999 - 08:47 #8
Ja det kan lade sig gøre....men det giver en masse log-on broblemer senere. Det er det der er problemet.
Avatar billede maagen Nybegynder
06. oktober 1999 - 17:09 #9
Som du selv skriver er der i key i reg.databasen.

Jeg kan dog heller ikke lige huske hvad den hedder, og kan ikke checke det herfra, men det kan du selv. Du går bare ind i reg.databasen på en maskine du ved hvilket domæne den er installeret på og søger efter den. Der kommer nogle muligheder frem og så skulle det være en af dem. (Så vidt jeg husker). Men det har du vel allerede prøvet?
Avatar billede andymax Nybegynder
06. oktober 1999 - 20:10 #10
Yup....
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
20. oktober 1999 - 09:24 #11
Du kan eventuelt prøve at synkroniser dine serverer efter du har "flyttet" BDC, og stoppe Browser-service, så kan det være at det lykkes !

Hvis du vil se om en BDC kommer fra et andet domæne, så vil jeg også gerne vide svaret !!
Avatar billede miciver Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:18 #12
I \"teorien\" kan man ikke flytte en BDC til et andet domaine, da Domainetnavnet også har et SID.

Michael