Avatar billede lvborn Nybegynder
25. februar 2003 - 21:47 Der er 5 kommentarer

Søg med 2 drop down bokse

Søg med 2 drop down bokse    30 point fra lvborn
Luk annonce  Jeg søger et færdigt script: Valget af værdi i boks 1 skal påvirke mulighederne for valget i boks 2. Når de to værdier er valgt skal der søges i en access database efter poster, der opfylder kriterierne.

Boks 1 kan f.eks have værdierne: klasse1, klasse2
Boks 2 kan have værdierne: dansk, biologi hvis klasse1 vælge og matematik, fransk hvis klasse2 vælges.

Databasen har felterne: Navn, klasse, fag
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
25. februar 2003 - 21:59 #1
Overvej om du ikke har oprettet spm'et i forkert kategori ? JavaScript kan ikke arbejde med databaser... der skal du have fat i PHP eller ASP !
Avatar billede oasen Nybegynder
25. februar 2003 - 22:52 #2
Det var mig, der sendte ham herover. Første del skal laves i javascript. Resten skal ske serverside. Jeg ved, at jakoba har lavet et eksempel på hans side, men jeg kan ikke huske adressen.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2003 - 16:11 #3
Avatar billede lvborn Nybegynder
26. februar 2003 - 17:48 #4
Fint lille script. Kan jeg få koden til den side der modtager scriptet? (test.html)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2003 - 16:39 #5
Det er egentlig ikke en rigtig side. Det var bare for at demonstrere, at formen sender værdierne rigtigt af sted.