Avatar billede dm-bm Nybegynder
25. februar 2003 - 18:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Asus GeForce 2 med problemer i XP

Jeg har en computer med et Asus GeForce 2 kort i. Førhen kunne computeren sagtens køre med kortet i Win XP. Nu er det blevet sådan at spillene virker fint i Win ME og Win2000 (de spil der kan køre med den), men det virker ikke i XP. Det drejer sig bl.a om Half-life (CS, DOD osv.).
Der kommer en Runtime error. Noget Microsoft Visual C ++. Det er når den skal til at loade banerne eller selve grafikken. Jeg har prøvet med diverse drivere. Også dem den virkede med førhen. Formatteret har jeg gjort over 5 gange. Ikke kun pga. det, men hver gang er det alligevel det samme. Kan nogen fortælle hvilke drivere jeg skal prøve eller hvad der ellers er at gøre?

DM
Avatar billede lrd Nybegynder
25. februar 2003 - 18:37 #1
har du installeret den rigtige driver så. Hvad med direktX
Avatar billede lrd Nybegynder
25. februar 2003 - 18:40 #2
Avatar billede lrd Nybegynder
25. februar 2003 - 18:44 #3
husk at afinstallere den gamle driver inden du smider den nye i eller kan du regne med konflikt som du nok døjer med. Prøv det jeg smed ellers vend tilbage
Avatar billede dm-bm Nybegynder
25. februar 2003 - 18:45 #4
"har du installeret den rigtige driver så. Hvad med direktX"

Somsagt så har jeg prøvet med de samme drivere som da det virkede fint. Jeg har prøvet med diverse nVidia drivere og forskellige nye asus drivere. Direct X har jeg prøvet med både 8.0, 8.1 og 9.0. Der sker det samme. Husk at det kun er XP den gør det i. Og ja... jeg har prøvet 41.09 driverne. Også nyere....
Avatar billede dm-bm Nybegynder
25. februar 2003 - 18:47 #5
Problemet er OpenGL og D3D. Ellers virker det upåklageligt
Avatar billede lrd Nybegynder
25. februar 2003 - 19:01 #6
Så må jeg melde pas....
Avatar billede lrd Nybegynder
25. februar 2003 - 19:01 #7
sidste bud er at prøve windows update måske er der noget der
Avatar billede stooz Nybegynder
26. februar 2003 - 01:20 #8
kan du se film osv med kortet uden probs?
Avatar billede peterjorgen Nybegynder
28. februar 2003 - 09:43 #9
jeg har osse et geforce2 mx400, og windowsxp er vist ikke kompatibelt med dette kort.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
06. marts 2003 - 12:26 #10
Jo der kan nemt ses film med kortet. Alle opdateringer er prøvet og somsagt virkede det engang. Og igen... det er kun i win XP den gør det.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. marts 2003 - 19:28 #11
er her lukketid
Avatar billede dm-bm Nybegynder
12. marts 2003 - 21:16 #12
Ja det kunne tyde på det.
Avatar billede lrd Nybegynder
16. marts 2003 - 12:57 #13
hallo mester bliver her givet feedback eller lukket
Avatar billede dm-bm Nybegynder
26. marts 2003 - 01:32 #14
Slap af Miyagi...
Avatar billede dm-bm Nybegynder
29. august 2003 - 03:42 #15
Closed