Avatar billede cod3x Nybegynder
25. februar 2003 - 00:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min comp bruger ca 2½ min på at genstart...hjææælp

i øjeblikket kører jeg win 2000 på min comp.
min comp består af flg.
P4 2400 mhz
ASUS P4S8X
512 mb ddr ram
Geforce 4 Ti-4200 med tv out
200 gb hd
når jeg klikker på genstart går der ca 2½ for den er genstarter! jeg fatter minus. har næsten lige formateret.
plz help!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2003 - 00:27 #1
har du opdateret windows?
ellers så gør det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2003 - 00:27 #2
og evt. defragmenter.
Avatar billede cod3x Nybegynder
25. februar 2003 - 00:29 #3
defragmenter c: ?
Avatar billede theselfimages Nybegynder
25. februar 2003 - 00:40 #4
Du kan defragmentere dit C: drev med Windows eget Disk Defragmenter, der ligger under Accessories/System Tools.
Programmet omlokere data på din HD så programmer bootup starter hurtigere.
Med Windows Update kan du downloade seneste opdateringer til Windows.
Dette kan muligvis hjælpe også.
Avatar billede tumben Novice
25. februar 2003 - 00:42 #5
det er sgu da helt normalt..men defrag ALLE dine drev..der er vel ikke så meget andet at gøre..mm selvfølgelig der er noget hardware der mangler nogle drivere..så bruger den jo tid på at lede i baggrunden....men min tager nogenlunde det samme.
Avatar billede cod3x Nybegynder
25. februar 2003 - 00:44 #6
jamen jeg har jo lige formateret..så behøves en defragmentation da ikke, gør det?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2003 - 00:46 #7
jo den gør.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
25. februar 2003 - 01:01 #8
Har du mange programmer der automatisk starter når Windows åbner?
Antivirus, Diskdokter, etc. etc. Slå dem evt. fra, det kan jo altid øge
startup hastigheden lidt. For Windows XP er den faktisk blevet hurtigere om at starte op, men langsommere til at lukke ned set i forhold til de tidligere Windows udgaver. Men ved ikke hvordan dette forholder sig med 2000
Avatar billede cod3x Nybegynder
25. februar 2003 - 01:05 #9
har kun icq og msn messenger til at starte op når den booter op
Avatar billede kadann Nybegynder
25. februar 2003 - 09:04 #10
Grunden til at Windows 2000 er så længe om at genstarte, er fordi der er en fejl i en af opdateringerne fra windowsupdate.

Jeg kan desværre ikke huske præcis hvilken opdatering, men det vil du kunne finde på Microsofts hjemmeside.. men, løsningen er at fjerne den opdatering, eller vente på at MS laver endnu en fejlrettelse. :)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2003 - 11:12 #11
Hvad mærke er din computer...det kan være du skal gå ind på producent hjemmesiden og opdatere din controller driver.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
25. februar 2003 - 14:08 #12
hvis jeg ikke husker helt forkert så har Kadann ret.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 14:09 #13
Kør en repair , det plejer at hjælpe.
Brug søgefunktionen oppe i højre hjørne , skriv Repair , så får du en fin vejledning.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 16:45 #14
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer