Avatar billede t-x Nybegynder
24. februar 2003 - 23:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen farver på ATI GrafikkortKort !

Min bror har en: L3800C combo 1800 40Gb 256Mb ASUS bærbar med et ATI Mobility Radeon M7-P med 32 MB DDR. Han vil gerne kunne se film på sit TV, og det er jo ikke noget problem når der er TV-OUT på hans bærbar, Men når jeg får signalet over på TV'et er der ikke farver på, og jeg har prøvet næsten alt, men kan ikke få farver på. Hvad kan der være galt ??????

PS: En af min venner har et ATI Redeon 9500 NON-PRO, og han kan heler ikke få farver på. Skal man gøre noget specielt. Vi bruger S-VHS kabel og så en omformer der omformer S-VHS kablet til et Scart !
Avatar billede kadann Nybegynder
25. februar 2003 - 09:09 #1
Prøv at hente programmet TV-Tool:

http://tvtool.info/index_e.htm

det kan klare problemerne i de fleste tilfælde :)
Avatar billede mcjensen Nybegynder
25. februar 2003 - 18:50 #2
Du kan hente TV-tool, som "kadann" henviser til. Derefter, skal du lige se på det cable, som i bruger. Min kam. havde samme problem. Der var en fejl på stikket, så han gik tilbage til forhanleren.

Du kan også prøve følgende: Kontrolpanel-skærm-Indstillinger-Avanceret.
På mit grafikkort, er der en som hedder "valg af enhed", hvor man kan vælge en anden skærm eller et tv.
Avatar billede cykellapper Nybegynder
25. februar 2003 - 23:13 #3
Det er i omsætningen af signalet fra S-VHS til SCART, det går galt. Jeg har samme problem, med at mit fjernsyn ikke kan tyde s-vhs-signalet. Jeg løste det ved at køre signalet gennem videomaskinen. Underligt, men det virkede.
Jeg går ud fra, I kører PAL-B eller PAL-G? Er denne indstilling forkert, får I samme problem.
Avatar billede t-x Nybegynder
11. april 2003 - 22:18 #4
Jeg må sige at jeg aldrig fandt fejlen :( SORRY