Avatar billede raider Nybegynder
06. november 2000 - 15:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

ProAcces ISDN

Jeg skal ha Proacces isdn, indtil jeg kan få mit Netexpress, men fik oplyst, at man skal bruge en router til det. Kan det lade sig gøre med software? De sagde hos Teledk, at det krævede:
tovejs chap
onnumber på WAN siden
ppp

på forhånd tak.
ps bruger Lasat speedII modem
Avatar billede cstern Nybegynder
06. november 2000 - 16:06 #1
Det skulle nok kunne lade sig gøre at anvende som almindelig ISDN modemforbindelse. Men du skal logge på med CHAP. Tovejs er kun hvis du ønsker at TDK skal kunne ringe dig om når der kommer en indkommende pakke til dit net (f.eks. hvis du har en webserver).
Jeg har ganske vist en router men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre med et almindeligt modem hvis du har mulighed for at benytte CHAP (det er lang tid siden jeg selv har brugt modem så jeg kan ikke huske om det er muligt med alm \"Netværk via modem\". IP nummeret tildeler du bare din PC.
Avatar billede nopper Praktikant
06. november 2000 - 17:37 #2
Jeg har kørt ProAccess Isdn med et Eicon Diva Isdn modem,og det kørte upåklageligt, med undtagelse af min computer der opførte sig underligt.
Problematikken for mig var,at når man har en fast IP adresse kan man blive pinget, og det fik min computer ti at starte på de underligste tidspunkter,men jeg tror mere det var min computer,der var syg end det var ProAcces Isdn,som havde skylden.
Avatar billede raider Nybegynder
07. november 2000 - 10:59 #3
Nopper, og cstern, hvordan, skal jeg få det til at virke? nopper, brugte du nogen form for router?
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 11:16 #4
Du skal ikke bruge en router med mindre der skal mere end en maskine på. Bare prøv at sætte en Netværk via Modem (Dial-Up Networking) forbindelse op. Så skal du bare manuelt indstille IP numrene (på Avanceret knappen) til de numre du har fået oplyst. Og telefonummeret er 16XXX (afhængig af hvilken type ProAccess du har). Login navn LIPxxxxx, password xxxx - så burde det vel køre... Jeg kan ikke huske om der er mulighed for at vælge CHAP men det tror jeg.
Avatar billede nopper Praktikant
07. november 2000 - 17:17 #5
Jeg bruger router nu, men de første 2 mdr brugte jeg mit Eicon diva Isdn modem.
Følg cstern anvisninger og det funker.
Jeg skulle bruge chap,men det var ingen problem,da jeg kørte win2000.
Avatar billede skaarup Nybegynder
09. november 2000 - 01:12 #6
Jeg har også forsøgt at få det til at virke med et Eicon DIVA ISDN Modem. Jeg kan godt logge mig på, men derefter bliver der ikke sendt eller modtaget noget som helst. Jeg har sat forbindelsen op til at bruge CHAP, har sat ip nummer og dns adresser. Jeg har fjernet markering i \"Brug softwarekompression\", men det er det samme.
Hvad mon jeg gør forkert? Har Win2k Workstation.
Avatar billede nopper Praktikant
09. november 2000 - 17:06 #7
Nu har jeg desværre slettet min opsætning til Diva,men jeg mener at kunne huske, at du skal ind i avancerede indstillinge i tcp/ip.Længere kan jeg desværre ikke hjælpe dig.Beklager
Avatar billede skaarup Nybegynder
12. november 2000 - 21:33 #8
Det hjælper desværre ikke ret meget. Er det mon WINS eller IpSec jeg skal kigge på?
Nu har jeg haft ProAccess i en uge uden at få det til at virke ;-(
Avatar billede nopper Praktikant
12. november 2000 - 22:39 #9
Hvis du har lidt tålmodighed, så skal jeg få min til at køre mandag eller tirsdag. og så får du opsætning, hvis du har tid til at vente.
Svar venligst på dette tilbud.
Avatar billede skaarup Nybegynder
12. november 2000 - 22:52 #10
Jeg ville simpelthen blive ovenud lykkelig!!
Jeg glæder mig ;-)
Avatar billede nopper Praktikant
13. november 2000 - 20:17 #11
Ja,så kører jeg ProAccesIsdn med mit Eicon diva modem.
Du skal gå ind i egenskaber for den forbindelse, du har lavet, og ind i indstillinger, og her sætter du flueben i nr.1 og nr.3.Det skulle gerne løse dit problem.
Jeg havde det samme problem under indkøroíng af modem og forbindelsen kom med det samme, da jeg satte de ovennævnte flueben de rigtige steder.
Avatar billede skaarup Nybegynder
13. november 2000 - 21:56 #12
Jeps. Du har fuldstændig ret. Nu ruller det!
Jeg siger mange gange tak.
Avatar billede nopper Praktikant
13. november 2000 - 21:58 #13
Det gør jeg også.
Hm!!!!!!!!!!!! hvorfor mon.
Avatar billede LNG.DK Novice
13. november 2000 - 22:03 #14
Skaarup >> Skylder du ikke nogle point væk ??
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 22:07 #15
skaarup, raider? hvem er hvem????
Avatar billede nopper Praktikant
13. november 2000 - 22:32 #16
Ja,man sidder godt nok med en underlig fornemmelse,men jeg kan da godt se at det var en tredjemand der blandede sig men tænkte ikke nærmere over det.
Tre timers arbejde betyder ikke så meget i en fortravlet dagligdag.
Det gør man ikke mere.
Svar lukket fra min side.
Over and out.
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 22:36 #17
han kan jo nå det endnu (pointene). Men man må ikke have to brugernavne.
Avatar billede skaarup Nybegynder
13. november 2000 - 22:44 #18
Undskylder meget hvis jeg ikke har givet point, men jeg er meget ny herinde. Jeg har ikke 2 brugernavne og jeg er ikke ude på at snyde nogen. Bær lige over med mig denne gang, ok?
Avatar billede skaarup Nybegynder
13. november 2000 - 22:54 #19
Jeg skal lige finde ud af at gi\' point...
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 23:12 #20
ja, ja, det virkede bare som om du havde overtaget spørgsmålet.
For at give nopper point opretter du bare et nyt spm og kalder det point til nopper. HUSK at give et link til dette spm ellers får du bare ballade (http://www.eksperten.dk/spm/32125).
Avatar billede raider Nybegynder
14. november 2000 - 12:40 #21
Hejsa. undskyld jeg ikke har svaret, men min forbindelse har været nede nogen dage :(

mange tak for det overvældende respons på mit problem. Mit proacces isdn er endnu ikke kommet, men når det gør (en af dagene), regner jeg da med at jeres hjælp, nok skal få det til at virke.