Avatar billede trolle Nybegynder
11. august 1999 - 21:56 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Nyt AGP - grafik kort???

Jeg har et problem med mit nye AGP Matrox G400 Millinium. Jeg kan ikke få det til at virke. Mit gamle grafik kort (permedia 2 3d) er også AGP og jeg har ladet mig fortælle at man skal fjerne dos-partionerne for at sætte et nyt AGP grafik kort i, men indtil videre er det hele spildt arbejde, for inde i Windows kommer den hele tiden med "blå skærm" med "Fatal exception 0E osv... i 0028:C0051EF in VXD VMM(o1) + 000041EF"... Er der en der ved hvad der kan være galt??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. august 1999 - 22:58 #1
jeg tror i hvert fald ikke det har noget med dos partitioner at gøre!
Avatar billede snowball Novice
12. august 1999 - 08:17 #2
Trolle: Kan du starte op i fejlsikret tilstand ? Hvis du kan det, så kan du prøve at checke efter konflikter mht. IRQ og den slags. Jeg har før hørt om at det kan være løsningen.

Snowball
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
12. august 1999 - 09:06 #3
Du skal ikke rode med dospartioner for at skifte AGP-kort.

Du skulle bare skifte kortet, tænde maskinen, og have driveren klar. Brug også Snowball's forslag

Jeg er bange for at du nu er nød til at geninstaller win !!!
Avatar billede snowball Novice
12. august 1999 - 09:15 #4
Hvis du vil ligge Windoze ind igen, så vil jeg foreslå at du prøver at ligge den oven i den gamle først, og så se om det har løst problemet.

Snowball
Avatar billede trolle Nybegynder
12. august 1999 - 11:45 #5
Jeg har formateret harddisken flere gange uden held... jeg kan udemærket komme ind i windows men jeg kan ikke være der inde i særlig lang tid, før fejlmeddelserne kommer. De kommer også når jeg lukker windows. Hvilket vil sige, at jeg ikke kan lukke computeren normalt, når den først er tændt!

Snowball: Hvordan tjekker jeg for konflikter (den kan fint starte op i fejlsikret tilstand)
Avatar billede snowball Novice
12. august 1999 - 11:56 #6
1. Højreklik på Denne Computer
2. Vælg Egenskaber
3. Vælg fanebladet Enhedshåndtering
4. Klik på +'et til venstre for skærmkort el. grafikkort eler hvad der nu står
5. Klik på det navn som kommer frem
6. Vælg Egenskaber
7. Vælg fanebladet Resurser mener jeg det hedder (det er det sidste faneblad)

Der kan du så se om kortet skaber nogen konflikter.

Snowball
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. august 1999 - 17:40 #7
ihh hvor er det ærgeligt, at vi aldrig for nogle af matroxes top produkter til at virke. Jeg har slåset med G200 siden det kom frem og driverne er aldrig blevet færdigudviklet(heller ikke ifølge matrox selv) de har lovet med G400 at det ikke ville ske, men jeg er bange for at de har for travlt med at være de hurtigste med det nye og bedste og det går ud over os hver gang  :(
-hvis der er nogle som kender til drivere der virker helt (til NT) downloader jeg dem da med det samme , men jeg tvivler.
Avatar billede bubby Nybegynder
12. august 1999 - 20:56 #8
Det kan også sagtens være at di mb ikke vil sammenarbejde med dit kort, sådan er det når jeg sætter mit winfast s 320 RIVA TNT i, så det er skiiiiiiider træls

Avatar billede bjo Nybegynder
12. august 1999 - 20:57 #9
Jeg har oplevet problemer med Riva TNT og Banshee.
Det lyder mærkeligt, men kan læses på Banshee CD'en, USB skal være slået til og USB drivere installeret før AGP fungerer.

BJO
Avatar billede trolle Nybegynder
12. august 1999 - 23:49 #10
Jeg har ikke USB port.
Avatar billede bjo Nybegynder
13. august 1999 - 07:39 #11
Så er det ikke sikkert at du kan få l..... til at virke.
Prøv at spørge på http://www.sysdoc.pair.com/

Avatar billede bjo Nybegynder
14. august 1999 - 09:48 #12
Jeg har lige læst i manualen til TNT2 at usbsupp.exe skal udføres samtidig skal du huske at installerer IRQ-steering og AGP-driver til dit bundkort
Avatar billede hamderper Nybegynder
14. august 1999 - 09:48 #13
Jeg tror ikke at konflikten skyldes , og format c: partionering, er HELT sikkert ikke løsningen!!!!!!
VXD er vist glidere og drivere til din grafik.
Husk at køre AGP drivere ind til Motherboardet først. Du skal også "tænde" din AGP port i din. BIOS!!!!!

Sjovt nok er Matrox kort til NT helt suveræne. Så bare kom i gang .*SS*

Har selv haft nogle herreprobler med Intels AGP kort. Der er jo utallige fejlmuligheder i denne SkodWindows verden!!!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. september 1999 - 03:01 #14
Prøv at installere dit Permedia kort først! Sluk computeren, smid dit MatroxG400 i, genstart, installer driverne når Windoze spørger.

Ellers kan du prøve at installere 'Standart Skærmkort' genstarte, gå ind i enhedshåndtering vælge Egenskaber - Driver, skift driver og vælge dine MatroxG400 drivere.

Dette burde virke
Avatar billede trolle Nybegynder
01. september 1999 - 15:44 #15
Det har jeg prøvet... men jeg har lige skrevet med matrox og de har skrevet at jeg skal opgradere min bios smat MÅSKE have flere ram!!! :---[
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. september 1999 - 19:20 #16
Ja ok!
MatroxG400 kræver meget CPU kraft, samt en del ram :o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. september 1999 - 21:16 #17
forresten, ham din ven der har sagt at det har noget med partitioner at gøre, er du sikker på at han er din ven?
Avatar billede trolle Nybegynder
02. september 1999 - 14:42 #18
Jeg TROR han er en ven... Men måske har dette bevist det modsatte!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. september 1999 - 22:06 #19
hehe snak med ham om det :-)
Avatar billede wichpower Nybegynder
24. september 1999 - 11:49 #20
Prøv at gå i fejlsikkertilstand og højreklik på ikonet "Denne Computer" og vælg fanebladet "Enhedshåntering" og der efter klik på pluset udfor skærmkortet. der kan du se hvor mange gange du har installeret det, samt se det gamle grafikkort( hvis du vel og mærket ikke har formateret harddisken siden du har skiftet grafikkort. ) og prøv så at slette så der kun er et grafikkort, og det skal selvfølgelig være det der er sidder i maskinen nu!!

Dette kan nogle gange hjælpe
hilsen
Wichpower
Håber at grafikkortet snart virker..
Avatar billede wichpower Nybegynder
24. september 1999 - 11:50 #21
P.s. når menuen fra Denne Computer skal du vælge egenskaber..
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 1999 - 21:09 #22
Jeg tror, jeg ved, hvad der er galt. Hvis jeg ikke tager helt fejl, er det nødvendig at køre 100 MHz på systembussen for at understøtte AGPx2. Det kan meget vel tænkes, at G400 kræver AGPx2, da det jo er helt nyt. Hvilken processor har du? Hvis du kun kører 66 på systembussen, med f.eks. en pentium 233 MMX (3.5 x 66) får du kun AGPx1

Jeg havde selv samme problem med et TNT2-kort for nylig. Jeg håber, det hjælper.
Avatar billede fatboy Nybegynder
04. oktober 1999 - 02:46 #23
Det hjalp altså heller ikke at opgradere bios og med mere ram i pc-en....

Eller hvad? Jeg er nysgerrig, da jeg overvejer at købe et g400 kort selv. Hvilket bundkort har du i øvrigt?
Avatar billede trolle Nybegynder
06. august 2000 - 17:30 #24
Problemet er LANGT OM LÆNGE LØST!!!!

(Desuden havde jeg glemt at jeg havde dette spg.)

Af en eller mærkelig grund hjalp det at skifte ram\'ne ud, og lad være at spørge mig hvorfor!!!