Avatar billede darren22 Nybegynder
24. februar 2003 - 15:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at capture fra DV kamera

Jeg har lige købt et nyt Sony digital videokamera og et firewire pci kort. Nu har jeg så installeret korte og sat kameraet til via firewire med et DV-kabel.

Problemet er nu, at jeg ikke kan få computeren til at samarbejde med kameraet. Nogen gange kan jeg capture 1 min. og så kommer beskeden " kameraet ikke tilsluttet, tjek DV udgangen og genstart" og lignende beskeder. Nogle gange fryser programmet også.

Jeg har prøvet med: Pinnacle studio 8 og det program der fulgte med til kameraet (Pixela) og UleadVideoStudio 5.0. Samme problem uanset software. Har prøvet at skifte pci slot.

Please hjælp.

Hva pokker kan der være galt?

Mvh. Jesper
Avatar billede mcjensen Nybegynder
24. februar 2003 - 17:13 #1
Er dit videokamera tændt sammen tidig med at du prøver at "capture"...
Avatar billede darren22 Nybegynder
24. februar 2003 - 17:54 #2
ja, kameraet er tændt. Det skal det da være ik? Man kan da ikke capture, hvis kameraet ikke er tændt (?)
Avatar billede darren22 Nybegynder
25. februar 2003 - 09:48 #3
Er der slet ingen som kan hjælpe?
Avatar billede darren22 Nybegynder
05. marts 2003 - 19:05 #4
tak for hjælpen, nørder
Avatar billede eskimab Nybegynder
08. august 2003 - 18:35 #5
Prøv og sæt dit kamera til AC - altså i stikkontakten. Nogle vil ikke når de bare kører på batt..