Avatar billede alfabeta Nybegynder
24. februar 2003 - 11:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Simpel linux opgave for mig --> 500 kr til dig ! + GRATIS PIZZA

Jeg skal have installeret en mailserver hvor jeg har mulighed for at oprette brugere vha. mit eget PHP script.
Med en bruger mener jeg en bruger der har adgang til en POP3 konto med brugernavn + kodeord (brugernavn@domaene.xx).

Jeg har selv prøvet at installere qmail + vpopmail på rethat men jeg får fejl under installation.

Da dette er et lille hobbyprojekt er der ikke de store penge i det, men jeg er villig til at betale et symbolsk beløb på 500 kr. + GRATIS pizza hvis der er nogen der vil hjælpe mig :-)

Jeg er fra Århus, men kører gerne langt for at få mit lille projekt op at stå. (også Sjælland, Fyn mm.)

OBS ! Jeg er ikke særlig meget inde i PHP og CGI så jeg kan ikke selv lave scriptet der skal oprette en ny bruger.
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
24. februar 2003 - 11:28 #1
hvis ik herlock  vil påtage sig jobbet, så tager jeg det gerne, meen som sagt du behøver ikke køre nogen stedder... det kan sagtens klares mens din Linux står tændt i dit eget hjem
Avatar billede dank Nybegynder
24. februar 2003 - 11:59 #2
Bacce.dk kan godt anbefales, han kan sagtens løfte opgaven - har hjulpet mig med flere ting, bl.a. nogle artiklerne om qmail/vpopmail på lws.dk :)
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
24. februar 2003 - 12:02 #3
Kan da kun sige Tak til Dank for de pæne ord...
Tak mister :-)
Avatar billede alfabeta Nybegynder
24. februar 2003 - 12:03 #4
Hola bacce.dk :-)

Kan du sætte maskinen op så mailserveren kører + lave PHPscript/CGI således at man via et kald, fx www.domaene.dk/opretbruger.php?navn=test&kode=test kan oprette en ny bruger ? samt www.domaene.dk/sletbruger.php?navn=test
Avatar billede temanden Nybegynder
24. februar 2003 - 12:03 #5
Jeg sidder også og roder med et script, som opretter en bruger konto. Hvis du da er interesseret.

Jeg bruger sendmail, da mine brugere automatisk får en email adresse, når deres bruger er oprettet på min server. Jeg ved ikke om qmail opfører sig på samme måde !

Du kan nok ikke bruge et php script, til at oprette en bruger. Med mindre at din webserver kører som root. Der skal du have skrevet nogen shell scripts, eller c programmer. Jeg har ikke fået mine shell scripts til at virke endnu nemlig.
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
24. februar 2003 - 12:09 #6
Alfabeta>>tjoo det skulle jeg da mene at jeg kunne...
Jeg har før lavede disse opgaver¨på egne projekter, og de gik fint igennnem :-))
meeeen skriv lige lidt mere om hvad et presist skal kunne på min mail bacce@bacce.dk eller på msn bacce23@hotmail.com
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
24. februar 2003 - 12:18 #7
vil lige påpege at ALT scripting bliver lavet i php, da jeg ikke roder med CGI meen php skulle da også være nok *GGG*
Avatar billede dank Nybegynder
24. februar 2003 - 12:26 #8
(vpopmail kan rent faktisk compiles direkte med support for vpopmail) Ellers kan det jo også gøres på andre måder, men det ved bacce.dk nok.