Avatar billede flodden Nybegynder
24. februar 2003 - 10:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer ! ! !

Hej ! !
Jeg er kommet lidt på den og håber jeg kan få hjælp på disse udmærkede sider. Jeg har købt delene til en ny computer hos www.shg.dk over nettet. Det er et Soltek
SL-85ERV bundkort og en Pentium4 2,5Ghz Northwood in-a-box Processor.
Samt 512 DDR-SD RAM 2700 samsung 1.Parts og et Geforce4 TI
4200 128Ram Daytona grafikkort, samt alt det sædvanlige cdromdrev/brænder/hardisk 80Gb/LanKort/.
Så jeg havde rigtigt glædet mig til at få en fed computer, nu har jeg haft den samlet et par gange efter alle kunstens regler, hver geng jeg kommer til at nu skal den startes så jeg kan installere WinXP pro, så er det kun blæserne der går igang samt cddrev/brænder står og blinker og man kan også åbne og lukke dem, ellers sker der ikke en disse, så jeg kan ikke komme videre.
Jeg håber der er nogen som har konstruktive forslag, for det er ret trist at have alt det hardware og så det ikke kører. Noget andet er når engang jeg får min nye computer til at køre, så har jeg en Medion 2100 med 1000 Mhz processor Pentium 3 512 Sd Ram 40 Gb hardisk samt et geforce3 GTS Pro grafikkort der er også brænder i den, men hvor meget kan jeg sætte den til salg for, hvis der er nogen der har et godt forslag vil jeg gerne høre det.
Nå det var en ordentlig smøre, lad os se om der er nogen der kan hjælpe mig...
                    flodden
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2003 - 11:04 #1
Er harddisken jumpet rigtigt?
Kan du komme ind i BIOS og loade defaults?
Avatar billede flodden Nybegynder
24. februar 2003 - 11:38 #2
Ja hardisk sidder som master og det skal den også, nej jeg kan ikke komme ind i bios, der er helt sort skærm.
                                  flodden
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2003 - 11:44 #3
Tjek at grafikkortet sidder heeelt nede i soklen - og tjek også ram etc.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. februar 2003 - 13:29 #4
flodden> har fuldstændig det samme problem med min, den har været til rep 2 gange, og de siger hvergang at den virker når den kommer nede fra dem af, men det gør den ikke, den har ikke virket endnu, og har haft den i et halvt år nu her, det er fuldstændig det samme, mit råd til dig er at smidde den direkte i hovedet på dem, og bed om en ny, rep virker jo ikke...

wil/
Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. februar 2003 - 13:31 #5
btw, har de samme komponenter( eller næsten), og helt det samme problem, det må da betyde et eller andet...:-) fejl fra shg eller producenten, ved jeg ikke, men det virker ikke...

flodden, har du prøvet at skrifte gfx? det virkede ikke hos mig, men hvad med dig?
Avatar billede flodden Nybegynder
24. februar 2003 - 17:03 #6
Til Alle
Jeg har selv løst problemet sammen med SHG's teknikker, jeg skulle tage den pose bundkortet var i og placere under bundkortet når jeg installerede det for at tage af for statisk elektricitet fra kabinetet og det virker sgu, jeg er selv meget overrasket men det er åbenbart et problem de har med nogle kabinetter og bundkort.Men alle skal have tak for deres forsøg på at hjælpe migmen hvad jeg skal gøre med pointene ved jeg ikke, forslag modtages.  :-))
                      flodden
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2003 - 00:21 #7
snup du bare de point selv
Avatar billede flodden Nybegynder
26. februar 2003 - 15:35 #8
Det gør jeg så