Avatar billede contagious Nybegynder
23. februar 2003 - 21:46 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

TV-Out problem m. gf4 4200

Jeg har problemer med tv-out funktionen på mit grafikkort. Jeg bruger twinview så min monitor og tv'et er i forlængelse af hinanden. Når jeg ser film med media player i fuld skærm forstyrres billedet af vandrette stillestående "forskydninger" på fjernsynet. I et almindeligt media player vindue ser billedet normalt ud så længe det ikke er trukket fuldstændigt ind på fjernsynets billedflade - når det sker dukker de samme streger også op vinduet. Skrivebordet vises på fjernsynet helt normalt.

Jeg har ikke før haft problemet som er opstået spontant uden at jeg har ændret drivere eller på anden måde rodet med min opsætning. Kan mit kort være i stykker ?

Jeg bruger :
Windows XP
1400mhz athlon på abit kg-7
256mb RAM
Asus Geforce 4 4200 (Nvidia 41.09)
SBLive
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. februar 2003 - 21:51 #1
Prøv at lade være med at bruge twin view og bare vælg alm tv-out: Egneskaber for skærm>indstllinger>avanceret>geforce4>valg af enhed> Husk at vælge Danmark Pal-G og "sammensat video-out"
Avatar billede contagious Nybegynder
23. februar 2003 - 21:54 #2
Undskyld jeg glemte lige at sige at problemet er nøjagtigt det samme uanset om jeg bruger twinview, klon eller bare ren tv-out.

Desuden har jeg for nyligt installeret directx 9, men kan ikke huske eksakt om det har virket efter det.
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. februar 2003 - 21:57 #3
Jeg har nu læst om andre med samme problem som nævner at det hjælper at bruge www.tvtool.de Prøv det
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. februar 2003 - 22:07 #4
Det er vist desværre bare kun 15 man kan se med den gratis version af det, men hvis det virker udelukker det da hardware fejl
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. februar 2003 - 22:13 #5
Prøv at hent en tidligere driver
Avatar billede ingenting Nybegynder
23. februar 2003 - 22:24 #6
Bare en idé, har du prøvet at tage dit antenne stik ud af fjernsynet, når du ser film. Det hjælp for mig i sin tid, efter jeg havde brugt lidt tid i tvtool forummet!! Men som geforce3 siger, så skal du prøve at benytte tvtool sammen med og ud med antenne stikket.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. februar 2003 - 22:24 #7
mit tvout fuckede da jeg installerede DX9 - så hvis du kan nå at bruge roll-back funktionen, så prøv det.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
23. februar 2003 - 22:58 #8
Geforce3 har ret: Det er driverne! Jeg har haft samme problem - hent 40.72 istedet.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
24. februar 2003 - 02:03 #9
Der findes en uofficiel uninstaller til DirectX:
http://www.dxbuster.de/index_e.html
Avatar billede finesmecker Nybegynder
24. februar 2003 - 15:27 #10
Jeg har selv lige købt samme grafikkort og efter lang tid søgen fandt jeg ud af at det er pga nvidias driver den ikke virker. Installerede Win2kXP_42[1].51.zip fra www.tweakup.dk. Nu virker det perfekt
Avatar billede finesmecker Nybegynder
24. februar 2003 - 15:28 #11
og ja det er versionen Nvidia 41.09 som du selv skriver der er problemet
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 15:29 #12
finesmecker> præcis som jeg skrev. hent en anden driver!
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 15:30 #13
Og som funkystuff også skrev!
Avatar billede finesmecker Nybegynder
24. februar 2003 - 15:33 #14
Jeps geforce bare for at hjælpe yderligere skulle ikke have lagt svar (min fejl) hjælper ikke for at få point.
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 15:53 #15
Det er iorden;)
Men contagious>> Kan vi få en tilbage melding?
Avatar billede contagious Nybegynder
27. februar 2003 - 14:04 #16
Jeg har afinstalleret directx9 pga jeg også havde andre problemer, bla. med gamevoice. Nu virker det som det gjorde før. Tak for hjælpen.