Avatar billede oldenburg Nybegynder
23. februar 2003 - 20:42 Der er 5 kommentarer

Diskettecontroller

Hvordan ser diskettecontrolleren ud, og hvordan skiftes den?

Jeg spørger fordi jeg har problemer med floppydrevet...
Al fornuftig fejlsøgning - gennem dette forum - tyder i retning af en defekt controller.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. februar 2003 - 20:45 #1
det er normalt en lille chip som sidder på dit bundkort, og kan faktisk kun skifes ved at købe et nyt bundkort.. eller få fat i en ny chip og være temmelig god til at lodde ;o)
Avatar billede tbr-doa Nybegynder
23. februar 2003 - 20:59 #2
førhen kunne man få nogle kort hvor der både er hd og fdd contoller på
om man kan det mere ved jeg ikke prøv feks at kig på edbpriser.dk
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
24. februar 2003 - 01:18 #3
Har du prøvet at skifte drevet - låne et fungerende af en anden og sætte i og så se hvad den siger?
Avatar billede oldenburg Nybegynder
24. februar 2003 - 07:26 #4
Ja, det er forsøgt at udskifte folppyen, vende kablet, koble floppy fra - boote, koble floppy til igen - og boote påny.
Avatar billede kadann Nybegynder
24. februar 2003 - 09:59 #5
Jeg har luret lidt på edbpriser.dk og andre steder og det ser ikke udmildbart ud til at man kan købe en løs diskettecontroller, som man kunne i 486'er-tiden.

Jeg vil sige at du sandsynligvis har to muligheder.. enten leve uden et diskdrev, og så slå den fra på bundkortet (det kan du enten gøre via en jumper, eller i din BIOS), ellers står den nok på et nyt bundkort, hvis du skal bruge et diskettedrev.