Avatar billede ovek Nybegynder
05. november 2000 - 22:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Win ME install Switches

Er der en der kan hjælpe med swichte til brug ved installation af Win ME
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. november 2000 - 22:44 #1
switche??? uddyb det lige lidt nærmere!
Avatar billede ovek Nybegynder
05. november 2000 - 23:03 #2
hvis man skal installere Win ME og f.eks. have det til at springe scandisk over inden installation, så kan man sætte en kommando efter
Install.exe - I dette tilfælde skal jeg bruge den til at få Win ME til at bruge ACPI.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. november 2000 - 23:10 #3
for at deaktivere scandisk under installation af Win ME skriver du blot:
Install /is
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. november 2000 - 23:22 #4
Install /c

Med denne parameter kører installationsprogrammet uden SMARTDrive. Det betyder, at installationsprogrammet kører langsommere, men til gengæld i et mere stabilt miljø.

det er de switche du kan benytte sammen med install.exe
ACPI finder Win ME selv ud af hvis du har aktiveret power management i BIOS!
Avatar billede ovek Nybegynder
05. november 2000 - 23:43 #5
Ja men det var det jeg havde brug for - tusind tak for hjælpen
Avatar billede burningice Nybegynder
06. november 2000 - 03:32 #6
ellers kan du da bare bruge /? for at få en liste over mulige switche
Avatar billede daniel222 Nybegynder
06. november 2000 - 12:21 #7
  Nu skal du høre Kimrosgaard. Windows ME installationen har ingen Install.exe Den har setup.exe inde i WIN Bibioloteket.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. november 2000 - 17:49 #8
daniel222>>huh??? hvilken version har du?? Jeg har en install.exe i roden af min cdrom og i win9x biblioteket! en setup.exe har jeg til gengæld ikke! I filen install.txt står der følgende:
bla bla bla
Når du har fået adgang til cd-rom-drevet, kan du skifte til det drev, der indeholder cd\'en med Windows Me, og skrive INSTALL. Nu fortsætter installationsprogrammet.
Avatar billede daniel222 Nybegynder
08. november 2000 - 08:59 #9
  Det er noget sluder.
Ja win9x har en install.com som er en gendvej til setup.exe, men ikke windows ME.
Avatar billede burningice Nybegynder
08. november 2000 - 13:19 #10
daniel222> Jeg har lige checket, myself. Og jeg må give kimrosgaard ret. Ude i roden på cd\'en findes der en install.exe. I win9x biblioteket har jeg også en install.exe, men ikke en setup.exe som kim har...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. november 2000 - 19:20 #11
cyberfessor>>nej, jeg har netop IKKE en setup.exe!
jeg har en install.exe i roden og i win9x.
gad da godt vide hvem der har lavet daniel222\'s win me version :)
Avatar billede burningice Nybegynder
08. november 2000 - 20:34 #12
oh... mee being a fool... jeg har læst forkert... Men du har ret, det kan da vist ikke være M$ ;) Jeg har faktisk tjekket både en opgradrering og en fukd version... det er det samme.
Avatar billede daniel222 Nybegynder
09. november 2000 - 07:40 #13
  cyberfessor> Hvad har du læst forkert?
Det kan godt være at win9* har en install.exe, men det har windows ME ikke.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. november 2000 - 08:45 #14
daniel222>>hør nu her! jeg tror du mixer noget sammen! På en original Windows ME cdrom ligger der en install.exe i roden og inde i den mappe der hedder win9x >PÅ< Windows ME cdrommen, ligger der OGSÅ en install.exe.
EOD!
Avatar billede daniel222 Nybegynder
10. november 2000 - 08:32 #15
kimrosgaard>>> Nu siger jeg det for sidste gang.
Windows ME har ingen win9* den har en win.
Den har helere ingen install.exe den har en setup.exe
Avatar billede daniel222 Nybegynder
10. november 2000 - 08:34 #16
  Jeg har et andet forslag.
Kunde det være at den danske vision har en install.exe men den engelske ikke har?

For jeg har den engelske vision.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. november 2000 - 08:56 #17
den danske har ihvertfald! det er den jeg kører med.