Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:26 Der er 30 kommentarer

Vudering ef edbzonen.dk

Hejsa, vi ville høre om i ville hjælpe os med en vudering af vores side såvel brugervenlighed som Design...Hvis i har lyst må i meget gerne kommentere på siden...I kan eventuelt også oprette jer som brugere...
På forhånd tak

Mvh. edbzonen.dk Teamet
Avatar billede ahv Nybegynder
22. februar 2003 - 18:26 #1
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2003 - 18:29 #2
For mig virker det som endnu et site med test og downloads lavet i postnuke eller phpnuke.

Men synes i har fundet designet meget godt hen.

Men vil gerne høre hvad i har tænkt jer at gøre for at folk vil gå ind på netop jeres side i har store meget svære konkurenter
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:30 #3
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2003 - 18:32 #4
reklamen er grim :)
Avatar billede ahv Nybegynder
22. februar 2003 - 18:32 #5
1) Fed èntre side
2) Rimlig lang load tid på hovedsiden sidder 512 ADSL
3) Påmindelsesboksen er gået i kage hos mig jeg kører 1024x768 indholdet er for bredt til at være i boksen så indholdet har "brudt" ud.
4) Overskueligt
5) Scrollbaren har et lidt dumt farvevalg, på min bærbar hvor lyset har stor indflydelse på skærmbilledet kan jeg ikke rigtig se hvor langt nede af siden jeg er.
6) Jeg mener i bruger for meget plads til jeres copyrigt note og chart counter i bunden af siden
7) cirka 20% af skærmen er bare hvid ude til højre fordi jeres design er venstrecentreret, det er lidt synd.

Ellers synes jeg det er en utrolig flot side.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2003 - 18:33 #6
Og så den boks i søger skribenter er blavvet for bred
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2003 - 18:34 #7
- En splashscreen er bare et klik ekstra, og bør undgås
- Hvorfor skal det være svært at se min scrollbar? Jeg bruger tit skyderen i rukkeskakten, og det er svært når den kun er så svagt markeret
- Noget af teksten i venstre side ser sjov ud: "Edbzonen.dk søger skribenter, er du interesseret skriv da til mailto:edbzonen@edbzonen.dk" Den rager ud over grafikken
- Mange stavefejl, men det bliver vel rettet
- Eftersom det ligner PHPNuke eller PostNuke har jeg ikke så meget at sige om designet eller opbygningen
- Ideen med endnu et EDB site er lidt kedelig. Hvad med at lave noget med bare en smule nyt i?
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:37 #8
Tak for indlæget, det vil vi gøre alt for at ændre. Edbzonen.dk (forsiden) bliver fjernet, men i øjeblikket er der lige et par detaljer, vi vil have ordnet, og derfor er jeg glad for du skriver det. Vi har af alle kræfter prøvet på at centrere siden, men det er meget svært, men det er heller ikke endnu opgivet, tjek siden om 1 times tid. Der skulle være sket en masse ændringer til den tid.
Vores server er en 155Mbit backbone forbindelse, så jeg har svært ved at forstå siden loader langsomt
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2003 - 18:39 #9
Chr hansen, postnuke har det som regel med at være langsomme i at blive loadet da den loader alt før den viser noget.

Og synes ik siden skal centreres, ser godt ud sådan. jeres flash chat er javascript vinduet lige kikset i størrelsen
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2003 - 18:40 #10
hehe..siden loader sikkert langsomt fordi du ikke er den eneste der bruger den 155 mbit forbindelse. Desuden er der i både PostNuke og PHPNuke en grim vane med at bruge mange billeder og unødig kode.

Derudover er diverse eksterne tællere osv med til at sænke hastigheden.
Avatar billede ahv Nybegynder
22. februar 2003 - 18:40 #11
det har ikke så meget med jeres forbindelse at gøre, jeg tror mere det er fordi siden er så "stor" koden er måske meget tung eller i har en masse store billeder der kal hentes?
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:41 #12
Fortæl mig lige stavefejlene...
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:43 #13
Vi vil tage jeres svar til efterretning. Tusind tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2003 - 18:44 #14
1. Irriterende at man skal klikke enter for at komme ind på en side.

Ellers en udmærket side (Der er bare SÅ fandens mange af den type...)
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:44 #15
edbzonen.dk mener ellers at det er lækkert med et billede til en nyhed, men det mener i ikke eller hvad.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2003 - 18:45 #16
ahv, tja kode tung er postnuke der er SINDSYG meget kode og der er rod i den efterhånden det er blevet for stort alt for meget unødig pis :-( trist da det var et godt system
Avatar billede bas Forsker
22. februar 2003 - 18:47 #17
Det ser rigtigt godt ud.
Men det er rigtigt, at I er oppe imod
mange af den slags sider.

- Martin
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:48 #18
Ja, det er vi opmærksom på, det er mere eller vi mindre fordi siden stadig er under opbygning.
Er det noget positivt vil vi da også gerne høre det.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:50 #19
(1) En meget flot grafisk startside, men reelt lidt unødvendig, når den ikke bliver brugt til at formidle noget med

(2) Selve siden er også meget grafisk flot

(3) Synes det virker lidt uoverskuelig, nok også fordi siden er så lang

(4) Mangle en velkomst tekst, hvor du beskriver hvad man kan bruge denne side til!

(5) Synes du skal flytte "påmindelse" boksen længere ned, så den egentlig menu "indhold" kommer til at ligge øverst
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:50 #20
Kommentar til bas. Tak skal du have, ja det har vi taget til efterretning, men det edbzonen.dk vil gå meget op i er en dybdegående test af hardware. Og det håber vi er noget i vil blive glade for.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2003 - 18:50 #21
Ja jeg har en positiv ting, postnuke er meget svært at lave design til og det synes jeg at i har klaret utrolig flot at kunne finde ud af deres koder kræver utrolig meget tålmodighed hvis man ik har været med til at udvikle det
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 18:51 #22
Det vil vi forsøge på at få gjort inden aftenen er omme. Påmindelsen bliver flyttet.
Avatar billede lbos Nybegynder
22. februar 2003 - 18:52 #23
Flot side !
Avatar billede mal_t Nybegynder
22. februar 2003 - 18:55 #24
Flot, proffesionelt udført hjemmeside! En ting der undrede mig var at man kan trykke "Log ud" når man ikke er logget ind?

Flot, gennemført design... designet er dog set før, og er ikke nyt og revolotionerene, men det er også meget svært når man skal lave community site!
Synes du skal droppe "enter" siden! Meget flot poll, som passer til siden!

/MaL_T
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 19:00 #25
Forsiden bliver med 100% fjernet, vi vil bare lige have jeres kritik først, så vi kan kalde siden klar...

edbzonen.dk takker for hjælpen, håber vi ser jer igen i den nærmeste fremtid, hvor vi vil begynde at lave artikler.

Er der nogle der har kommentarer til vores logo er vi åbne!
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2003 - 19:13 #26
det ser rigtig fint ud og passer godt til resten
Avatar billede chr_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 19:16 #27
Godt at høre, takker
Avatar billede turkish Nybegynder
22. februar 2003 - 19:51 #28
Flot side... trods postnuke.
Logoet oppe i venstre hjørne kunne dog godt fjernes, da det kan bringe associationer til noget helt andet end hardware (minder lidt om et satanistisk symbol.) De indholdsmæssige kvaliteter vil uden tvivl stige i takt med stigende aktivitet, da sidens brugervenlig er i højsædet. Jeg vil hvert fald følge med på siden....
uddybende hardwaretest lyder godt!!!
//turkish>>
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2003 - 19:56 #29
turkish nu må jeg le, lad nu være med at bringe satanisten frem i mig ;-) det har INTET med satanisme at gøre vil du har bevis så kontakt mig så vi ik spammer ándres indlæg min mail er martin@pezzo.dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. august 2003 - 15:24 #30
lukketid?