Avatar billede lost-sniper Nybegynder
22. februar 2003 - 18:08 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

server info

jeg kender til functionen phpinfo() men den forklare ikke så meget om serverens hardware, jeg vil nemlig gerne vise min info omkring min CPU, RAM, HDD, m.m findes der en function som giver verdierne omkring det?
Avatar billede abpdk Nybegynder
22. februar 2003 - 18:11 #1
Hvilket OS kører du?
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
22. februar 2003 - 18:13 #2
både linux(freeBSD) og windows(XP)
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
22. februar 2003 - 18:14 #3
eller FreeBSD er vel unix
Avatar billede nyhjem Nybegynder
22. februar 2003 - 18:14 #4
hvis du kører et Unix system ka' du vel bare bruge noget i stil med

exec("cat /proc/pci");
hvis det på freeBSD også er i /proc/pci text filen i/o addresserne står*S*
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
22. februar 2003 - 18:17 #5
hvad med windows :)
Avatar billede abpdk Nybegynder
22. februar 2003 - 18:17 #6
Netop. Dog vil jeg mene at du nok nærmere skal kikke på /proc/cpuinfo og /proc/meminfo (forudsat freebsd fungere som Linux).
Avatar billede abpdk Nybegynder
22. februar 2003 - 18:19 #7
Prøv f.eks. med exec("mem") (eller hvad php commandoen nu hedder)
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
22. februar 2003 - 18:21 #8
der kommer en masse info, det kan jeg vel bare dele op med eregi ?
Avatar billede abpdk Nybegynder
22. februar 2003 - 18:25 #9
Kender ikke lige den funktion, men ja, der skal sikkert parses en del ;)
Avatar billede nyhjem Nybegynder
22. februar 2003 - 18:25 #10
jow da*S* du ka' dele alle linierne op i et array og så udskrive hver enkelt linie med en for each ting*S*

Nå, bli'r nød til at smutte, så jeg ka' 'ikk svare mere i denne omgang :)
Avatar billede postndk Nybegynder
23. februar 2003 - 08:57 #11
kig evt. på http://postn.dk/sysinfo/ er det dette du er ude efter, så tryk på linket nederst, så kan du hente det ..