Avatar billede togsverd1985 Praktikant
21. februar 2003 - 23:51 Der er 15 kommentarer og
5 løsninger

CD-rom i men den siger den ikke er det!

Hej alle! Jeg har et problem idet jeg har c&c Generals og warcraft 3. I begge spil er min comp gået i stå og jeg har måttet reboote hvilket har ført til at når jeg vil launche spillet siger den at CD-rom'en ikke kan findes selvom den er der. Hjælp mig!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. februar 2003 - 23:54 #1
Er det en cd-rom drev med skuffe?
Hvor gammel er den ?
Avatar billede amd Nybegynder
21. februar 2003 - 23:57 #2
Hehe... lad mig gætte på du kører winXP?
prøv at opdatere windows
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 23:57 #3
Rens skiverne med sprit på en fnugfri klud.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
21. februar 2003 - 23:57 #4
Er der ikke en anden mulighed end opdatering af xp? jeg tror det er mit CD rom drev der er phucked... Asus S520/A
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
21. februar 2003 - 23:58 #5
den kan se cd'erne i denne computer og jeg kan sagtens installere det... men når jeg vil ind i spillet siger den "could not find CD"
Avatar billede amd Nybegynder
21. februar 2003 - 23:59 #6
Hehe, ja, og du har selvfølgelig en original af det?
Det lyder nemlig ikke sådan
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. februar 2003 - 23:59 #7
det er sørgeligt, men det sker desværre med mange cd-r drev at de ikke holder ret lang tid. Så alt efter hvor gammelt dit drev er, tror jeg løsningen er at finde et nyt.
Avatar billede geforce3 Praktikant
22. februar 2003 - 00:00 #8
et cd-rw drev skulle miste op til 50% af sin levetid hvis man bruger det som alm cd-rom drev
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
22. februar 2003 - 00:01 #9
Men den kan afspille alle andre CD'er perfekt og kører de spil.. det er kun war3 og nu også c&c generals
Avatar billede amd Nybegynder
22. februar 2003 - 00:01 #10
=>jakobclausen
når han kan installere det lyder det jo som om, at hans drev fungerer.
Men eftersom spillene er kopibeskyttede gør de som han beskriver, fordi det højest sansyneligt ikke er originale spil.. har jeg ret?;)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
22. februar 2003 - 00:02 #11
det er helt originale spil... jeg har købt dem for at spille online.. det er det der foruroliger mig
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
22. februar 2003 - 00:03 #12
ellers ville jeg jo heller ikke henvende mig her ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. februar 2003 - 00:03 #13
amd >> Det er ikke sikkert, han drev kan jo godt være slidt så det kun virker halvdelen af gangene
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
22. februar 2003 - 00:05 #14
Drevet er fint nok... spillene er originale nok... men det virker ikke!
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. februar 2003 - 00:27 #15
Prøv spillene i en anden maskine... Hvis du får sammel fejl, så er det spillene der er noget i vejen med.. Lyder dog meget mærkeligt, hvis den siger det med begge spil....

Tror dog det er dit cd drev er defekt.. Hvis du har brænder kunne du evt prøve i der.....
Avatar billede alt-x Nybegynder
22. februar 2003 - 00:38 #16
Er det muligt at du har skiftet drev bogstav på dit CD-rom drev, således at installationen af spillene er ok, men fra tidligere forventer spillet at finde CD-drevet på f.eks e: istedet for F:  Check om du har den rigtige drev betegnelse i registrerings databasen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. februar 2003 - 11:02 #17
Er det egentlig når du sætter cd'en i og vil installere, eller har du installeret spillet, og skal til det spille at den siger det...?
Avatar billede janeamil Nybegynder
26. februar 2003 - 20:35 #18
Har du 2 cd-rom drev? Hvis du har put den i E:
Avatar billede janeamil Nybegynder
26. februar 2003 - 20:36 #19
Og Geninstaller det i E:\ der virker hos mig det står osse på blizzard's hjemmeside
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
01. august 2003 - 16:38 #20
jaja jeg har ikke rigtig løst problemet men jeg lukker anyways