Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2003 - 20:55 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

reparation...

Jeg har en videomaskine som gik i stykker i båndophæng - den blev indleveret til rep. - den blev lavet - da jeg så skulle spille en film på den, gik båndophæng i stykker - over med den igen for der er 1 års garanti på rep. - den blev lavet, igen - hentede den idag - satte bånd i, BANG! båndophæng i stykker. Nu siger manden så at jeg skal have en helt ny elevator til 200 kr. sat i, og det er penge jeg skal betale.

Så kommer vi til sagens kerne: Skal jeg virkelig betale for at få sat det båndophæng i, når jeg har givet 350 kr. for noget som aldrig har virket?
Avatar billede initializing Nybegynder
21. februar 2003 - 20:57 #1
Du skal ikke betale for reperatørs fejl.
Avatar billede hub Nybegynder
21. februar 2003 - 21:22 #2
Reparatøren bør tilbagebetale dig de hidtidige rep.omkostninger. Det er hans fejlskøn, at han ikke med det samme udskiftede denne del. Du kan så betale for den nødvendige reservedel+arbejdsløn..
Avatar billede game_tracker Nybegynder
21. februar 2003 - 21:36 #3
hvis han "laver" det men med fejl skal han fikse de\den fejl han har lavet
Avatar billede game_tracker Nybegynder
21. februar 2003 - 21:36 #4
.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
21. februar 2003 - 22:59 #5
Et af de bedste steder at finde svar, er på Forbrugerinformationens hjemmeside www.fi.dk , hvor du blandt andet kan søge i afgørelser i ligende sager.
Avatar billede mini40 Nybegynder
22. februar 2003 - 12:01 #6
Ja det er korrekt du skal betale for reparationen.
Reparatøren yder ganske rigtigt en garanti, men denne garanti gælder kun arbejdsløn samt udskiftede dele.

Og jeg forstår det sådan at elevatoren er en ny fejl.
Man kan så måske sige at det er lidt for dårligt fra reparatørens side at han ikke bare laver den for at få en tilfreds kunde.

Så alt i alt:
Du skal selv betale for den nye reservedel men ikke for brugt tid.
Du kan også bede reparatøren om at annullere reparationen altså at give dig pengene igen for den første reparation (det kommer den jo selvfølgelig ikke til at virke af) men denne service yder alle seriøse reparatører.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2003 - 18:38 #7
mini40> dvs. jeg skal betale for noget som er gået i stykker i samme øjeblik der er kommet en kassette i afspilleren? Det kan jeg ikke forstå... forklar lige :)
P.s. har snakket med ham igen idag - han prøver at skaffe en ny "pind" (det var den der var gået i stykker) - den skal jeg så "kun" betale 75 kr. for. igen kan jeg ikke forstå jeh skal betale for noget som helt klart skulle være udskiftet 1. gang...

(den pind sørger for at cassetten bliver loadet lige og ejected lige hver gang)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
23. februar 2003 - 10:08 #8
Det lyder som en god aftale du har fået der.
Tak for point.