Avatar billede cd23mj Nybegynder
21. februar 2003 - 19:05 Der er 6 kommentarer

CD og Brænder forsvinder i Win Xp hjælp!!

Hey alle

jeg her lige 3 små problemer :P

En af mine venner havde for et par dage siden sin Harddisk med over til sin onkel for at installere nogle drivere osv.
Men da han puttede sin HD i maskinen og bootede var både DVD- og Brænder væk.... De virker fint eject osv. Men den kan ikke læse på dem og de er ingen steder af finde i windows eller dos.
Når man så går ind i Hardware enheder står der et gult udråbstegn og texten:

Windows kan ikke starte denne Hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplyninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (kode19)

hva er det for noget Crap???

nå men han opgiver og tager disken med hjem... og sætter den i VUPTI samme sker med hams egen maskine...

jeg har prøvet at geninstallere CDrom'en med samme meddelese kommer igen...

hvad kan problemet være en form for virus??

plzz help

tak
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. februar 2003 - 19:08 #1
Har du eller har haft Easy CdCreator på din pc?:

Prøv følgende.
Start - Kør > Regedit.
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står i højre spalte, så slet dem.
-----------------------------------------
Hvis dit CD eller CD-RW drev er forsvundet i Stifinder og Denne computer kan det skyldes nogle filtre Easy CD Creator skaber i Registrringsdatabasen.

Løsning:
Gå til Start > Kør og tast: regedit

Du skal rette i denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

I højre spalte skal du slette værdierne Upperfilters og Lowerfilters.

Genstart computeren og du burde være fri for at "miste" dine CD drev igen.
Prøv det
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. februar 2003 - 19:10 #2
Han kan også prøve at gå i kør og skrive SFC /SCANNOW
Avatar billede cd23mj Nybegynder
23. februar 2003 - 00:06 #3
har aldrig haft Easy CD creator på nogle af maskinerne....
den overste du skriver(HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}

er det hvis jeg har haft Easy cd eller ej?
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. februar 2003 - 00:10 #4
Se bort fra mit svar, jeg ved det ik :(
Avatar billede mcjensen Nybegynder
25. februar 2003 - 18:55 #5
Prøv at se hvordan jumperne sidder, og om ide kablet sidder helt inde.

Også hvad der står i bios'en. Hvis du kan de dem i bios'en, er der en fejl i windows...
Avatar billede cd23mj Nybegynder
27. februar 2003 - 15:17 #6
mcjensen det er 2 computere vi snakker om og det eneste som tilsyneladende hjælper er formatering af det hele så det må være en viros af en eller anden art på min vens Harddisk...