Avatar billede gaffamorten Nybegynder
21. februar 2003 - 17:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde USB port

Jeg har en bærbar ACER EXTENSA 390; gammel med en pentium mmx og 32 ram. Jeg har installeret WIN98SE op til flere gange uden at den kunne finde min USP port. Jeg har prøvet at smide en MS 3.0 optisk mus i, en USB memorycard og USB webcam, og der kom intet signal/respons.

Jeg har prøvet at søge under ny hardware, men den finder intet.

Nogen der kan hjælpe mig her?
er det driver betinget?
Jeg nægter at tro at USB porten bare er stået af.

på forhånd mange tak,
Avatar billede game_tracker Nybegynder
21. februar 2003 - 17:27 #1
har du installeret dirverne?
har du prøvet at starte op med en mus\andet i?
har du mulighed for at installer xp?
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. februar 2003 - 17:29 #2
game_tracker>>XP med 32ram? narrj det tror jeg ikke er en god idé:o)
Men det kunne godt tænkes der skulle bruges nogle drivere til dem
Avatar billede game_tracker Nybegynder
21. februar 2003 - 17:30 #3
lol lå ikke lige mærke til at det var 32 ram men prøv driverne
Avatar billede sthen Nybegynder
21. februar 2003 - 17:31 #4
Kan du se porten i BIOS. Ellers er jeg bange for at du har et større problem.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 17:35 #5
Den kan vel være slået fra i BIOS.
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
21. februar 2003 - 17:39 #6
Jeg kan ikke komme ind i bios, et eller andet plugNplay bios. Når jeg trykker "del" nede efter boot, nøjes den med at boote direkte ind i win98SE.
Men henhold til drivere til min USB port - dem kender jeg ikke, altså jeg ved ikke hvilke der evt. skulle fungere/høre dertil.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 17:44 #7
Når du tænder maskinen , der hvor den tæller ram op , står der hvordan du kommer ind i BIOS.
Ellers må du kigge i manualen.*S*
Eller på Acers side.
Du skal kunne komme i BIOS.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 17:52 #8
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 17:53 #9
Der er manual BIOS update og andet godt.*S*
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
21. februar 2003 - 18:04 #10
ja, der har jeg været inde og kigge (altså deres manual)
, men jeg har ikke kunne finde ud af hvordan jeg kommer ind i BIOS.
mht, startup, så viser den kun et EXTENSA acer billede hvorefter den kommer lige ind i WIN98.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 18:11 #11
Jeg har lige hentet BIOS opdateringen i filen aflash.zip er der en readme.txt , prøv at hente den og læs den , det ser ikke besværligt ud.*S*
Avatar billede vaase Nybegynder
22. februar 2003 - 00:40 #12
Prøv så snart du starter maskinen at trykke på henholdsvis del og f1 hele tiden da det oftest er disse 2 taster der bruges til at komme ind i bios, evt kan det også være esc.
Når du kommer ind i bios skal du bare finde det punkt hvor der står noget der har med usb at gøre, jeg ved af erfaring at ældre maskiner er det default at dette står disabled, så du skal ændre dette til enabled, så virker det garranteret.
Avatar billede vaase Nybegynder
22. februar 2003 - 00:42 #13
Det kan også være du skal hente opdateinger til win98se for at kunne bruge usb, det mener jeg at have læst i tidernes morgen at win98 havde problemer med.