Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:34 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

fejl i win2k og XP

jeg er ved at installere win2k på min maskine men får følgende fejlmeddelse ved opstart af installationen :
Stop:0x00000001 C0xB7F03A50, 0x00000002, 0x0000000, 0xBFF01BF7

Adress BFF01BF7 Base at BFEF900, Datestamp 38497754- Atapi,sys

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke, jeg har et asus cuv4x-e bundkort og asus v7100 grafikkort, en 30 GB WD harddisk

Jeg er meget åben for forslag!!!
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:35 #1
Takker for de tidligere svar på første spørgsmål men det løste desværre ikke mit problem
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 15:38 #2
har du fået en CD med driverne til dit bundkort eller er det en færdigkøbt computer?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 15:39 #3
hvorfor fik schulze pointene, havde du afprøvet hans forslag?
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:41 #4
Jeg beklager jeg var for hurtig på tastaturet, og fik ved en fejl givet point!!

Ja jeg har fået en cd med driver til bundkortet, men jeg når aldrig så langt at jeg kan komme til at lægge dem ind i pcen, da problemet opstår lige når jeg har startet op med installationen!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 15:43 #5
så synes jeg schulze skal give dig pointene igen, og det gør han nok også ;o)

jeg kan godt se problemet med driverne når du ikke kommer så langt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 15:46 #6
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:46 #7
ja og har lige fået BSOD hvor der bla. står atapi.sys
Har du nogen ideer til hvad jeg så skal gøre??

Om Schulze giver pointene igen, ja så håber jeg det!!!
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:47 #8
Det prøver jeg lige!!

Takker :-))
Avatar billede crashtest Nybegynder
21. februar 2003 - 15:49 #9
Hva er det en helt frisk HDD (OM EN ER FORMATERET)
Avatar billede crashtest Nybegynder
21. februar 2003 - 15:50 #10
kan du se HDD i bios
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:50 #11
Hallo der har vi det som den lige har skrevet til mig, nu spørger jeg nok dumt, men hvordan går jeg ind og disabler dma-bussen??
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:51 #12
jow jow det er en helt frisk HDD og den er formateret!! og ja jeg kan se HD i bios
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 15:51 #13
ja, det er en forudsætning at HDD er formateret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 15:52 #14
et eller andet sted i din bios kan du vælge mellem DMA og PIO i forskellige trin, men det burde den selv finde ud af med Load Setup Deafult.
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:53 #15
Prøver lige igen!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 15:54 #16
er du sikker på at partitionen er gjort aktiv?
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 16:00 #17
ja partitionen er aktiv....

Nu har jeg lige prøvet igen og har fået BSOD med følgende meddelse:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

med teknisk oplysning DMIO.sys

Hmm ????
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 16:05 #18
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 16:06 #19
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 16:07 #20
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 16:08 #22
lidt mere læsestof til resten af eftermiddagen ;o)
http://www.campbellspcrepair.net/windows/errors/stop.htm
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 16:11 #24
hvor er du sød ved mig, nu har jeg da lidt at læse på!!! :-))

Det prøver jeg lige at rende igennem og se om der er noget jeg kan bruge
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 16:14 #25
det tyder på at du har en hardware fejl, har du installeret noget hardware fornyligt.

Læs sveins url, den er på en blanding af nosk og dansk.
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 16:24 #26
ja jeg har lige sat nyt grafikkort i, og startet op på bar bund med installationen på en ny formateret hd
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 16:26 #27
Prøv at trykke grafikkortet godt og grundigt på plads , uden brug af unødig vold , det har vist sig i et par andre tilfælde at være fejlen.
Ellers sæt det gamle i igen , for at udelukke det.
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 16:28 #28
jeg har prøvet at sætte det gamle i, med samme resultat og prøvet at tage det nye ud og sætte det i igen, også uden resultat - og det er derfor jeg ikke forstår hvorfor den bliver ved, når jeg gik tilbage til det som sad i den før.
Avatar billede crashtest Nybegynder
21. februar 2003 - 18:24 #29
hva er problemet først når HDD bliver aktiv ..altså når du ligger prg på..
Prøv at starte op med win cden i (boot) instalere win igen og FORMATERE DERVET I ....NSFT....Ikke fat 32 (gør dig den tjenste at få XP) mener at NSFT ikke kan køre i win2k (så hvis du har det brug fat32)
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 18:26 #30
Win2K kan sagtens køre NTFS.
Det er en helt ny HD.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 18:55 #31
er du sikker på at bundkortet er iorden efter at du har sat forskellige kort i.
Avatar billede helleh1 Nybegynder
21. februar 2003 - 19:14 #32
Retaxes: Ja jeg er sikker på at det funker som det skal!!
Crashtest: jeg har prøvet med xp og får også fejlmeddelser der, så det er mig en gåde!!!

Nu har jeg fået installeret win 98 men får nu en alvorlig undtagelse når jeg starter op som er på : OE 24 X BFF54E51

Hvad så end det betyder, har søgt hos $M men kan ikke finde noget om den fejl, så jeg er stadig lige på bar bund, HJÆLP
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 19:57 #33
nu har du prøvet med Win98, og det gik galt, ergo har du en eller anden hardwarefejl, f.eks. bundkortet som jeg var inde på tidligere.
Avatar billede crashtest Nybegynder
21. februar 2003 - 20:05 #34
prøv www.asus.com har haft hæld med at spørge dem et par gange (og jo tyder på en fejl på boardet)
Avatar billede crashtest Nybegynder
21. februar 2003 - 20:07 #35
svar lige hvad problemet bliver løst med .... når den tid kommer... hæld og lykke.....
Avatar billede helleh1 Nybegynder
22. februar 2003 - 01:04 #36
Det skal jeg nok hvis det ellers lykkedes, nu har jeg skrevet til asus for at høre deres mening....

Men jeg er stadig meget åben for forslag og gode ideer.... da alt ovenstående er prøvet uden resultat...

Det skal også nævnes at jeg har reset bios prøvet 2 andre grafikkort, anden HDD, lydkort, netkort, ram også uden resultat - og det hjælper heller ikke at gå tilbage til den tidligere konfiguration....

Så er der nogle kloge hoveder så hjælp mig, jeg er ved at rive håret af mig selv :-((
Avatar billede serverservice Praktikant
23. februar 2003 - 00:30 #37
Du mangler den rigtige atapi driver til en af dine diske. den indlæser clusters og sectors til diskene. Du kan få den fra din hardwareproducent af disken.
Under install tryk F6 så får du senere mulighed for at installere din specielle driver med S, fra diskette.
Det tar nok lidt tid at finde den rigtige driver, men så skulle det virke...pøj med det
Avatar billede helleh1 Nybegynder
23. februar 2003 - 19:15 #38
Dannyboyd: tak det vil jeg prøve, det lyder som et fornuftigt svar, jeg vender lige tilbage hvis det virker :-))
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2003 - 15:24 #39
Medmindre du har en hardwarefejl på din harddisk. så skal du smide den i en anden og teste den med HD testere fra western digital...
Er din HD ok?
Avatar billede helleh1 Nybegynder
25. februar 2003 - 11:13 #40
Jeg har testet min HD da det var min første tanke, men der var ingen fejl på den, hverken dårlige sektore, eller fejl i størrelse o.l
Avatar billede serverservice Praktikant
02. marts 2003 - 14:53 #41
Ved ikke hvad du testede den med men prøv denne bootdiskette
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT

Du kan altså indlæse begge diske i bios?og hele diskpladsen
Avatar billede helleh1 Nybegynder
03. marts 2003 - 15:58 #42
dannyboyd: jeg har haft min HDD hos producenten for at få den tjekket og der er ingen fejl på den!! Men prøver nu at opdatere bios, og ellers et andet bundkort!!! Jeg takker for dit forslag!!
Avatar billede serverservice Praktikant
03. marts 2003 - 20:55 #43
god ide
Avatar billede helleh1 Nybegynder
12. marts 2003 - 09:55 #44
Til alle jer som har fulgt denne process kan jeg fortælle at der er opstået endnu et problem, jeg udskiftede som sagt mit bundkort, da jeg mente det var deri fejlen lå, noget hjalp det da også.... men nu er der kommet et nyt problem, hvergang jeg lige har startet op siger maskinen at explore har lavet en alvorlig fejl og bliver ved med at komme med den fejlmeddelse indtil den kommer med windows beskyttelses fejl?? er der nogen der kan fortælle mig hvorfor???
Avatar billede renekok Nybegynder
16. marts 2003 - 21:37 #45
Måske en for varm processor, en defekt i en ramblok..Hvilket bundkort??
Hvilken type ram, hvor meget. Hvad med en install cd uden fejl i?
Der kan godt komme problemer under installation af styresystemet hvis der er fejl/beskadigede filen ved installation.
Har du brugt dine "gamle" ting fra det andet bundkort?? Hvilke?
René...:-))
Avatar billede helleh1 Nybegynder
18. marts 2003 - 00:53 #46
retaxes og dannyboy læg et svar så i kan få point for hjælpen :-))
Avatar billede helleh1 Nybegynder
18. marts 2003 - 00:54 #47
Og crashtest selvfølige også !!
Avatar billede helleh1 Nybegynder
23. marts 2003 - 09:36 #48
da ja ikke har fået nogen svar!!!