Avatar billede djones Nybegynder
21. februar 2003 - 11:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Eget popupmenu-punkt ved højreklik på fil

Er der nogen der ved hvordan man laver sit eget menupunkt i den popupmenu der kommmer frem hvis man højreklikker på en fil?
Jeg ved det er et sted i registreringsdatabasen, men hvor?
Avatar billede martinhrj Nybegynder
21. februar 2003 - 11:52 #1
Lytter lige med :)
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 11:55 #2
>>martinhrj , du behøver ikke at skrive noget for at følge med i et indlæg.
Der er nok bare at trykke på "udfør".*S*
Avatar billede martinhrj Nybegynder
21. februar 2003 - 11:59 #3
OK! Det var da rart at vide :) Takker! (burde næsten give lidt point for det svar :))
Avatar billede bootie Nybegynder
21. februar 2003 - 12:19 #4
Du kan sætte dine egne links ind i SEND TO mappen

Den ligger i documents and settings mappe for den bruger der er logget ind.
Avatar billede snap Nybegynder
21. februar 2003 - 12:46 #5
>>fromsej, hvad betyder *S*
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. februar 2003 - 13:52 #6
her er der opskrifter og programmer der ka gøre det
http://www.virtualplastic.net/html/ui_cntxt.html#1
Avatar billede heissi Nybegynder
21. februar 2003 - 14:33 #7
hvordan gør man det i documents and settings
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 14:36 #8
*S* betyder Smiler , og er høfligt ment.
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. februar 2003 - 15:10 #9
<heissi>"hvordan gør man det i documents and settings" går ind under dit brugernavn og finder sendto mappen og her ka du så oprette genveje...
Avatar billede heissi Nybegynder
21. februar 2003 - 15:23 #10
mange tak til cp1
Avatar billede djones Nybegynder
02. marts 2003 - 00:51 #11
Det jeg gerne vil vide er: hvor i regedit er det man skal tilføje en key for at den fremtræder i fil-højre-kliks-popuppen?
Avatar billede cpmonster Nybegynder
19. april 2004 - 19:37 #12
Det er da utroligt som folk ikke læser hvad der bliver spurgt om herinde.. Der er rent faktisk 3!!! der svarer på noget helt andet end hvad du spørger om.. Skægt; Jeg ser slet ikke 'Send to' i dit spørgsmål.

..nok om det, jeg skulle bare ud med lidt damp..

Det du gerne vil vide noget om er: Den menu der fremkommer, når der trykkes på højre-musetast på en fil eller Folder.

Hvis du vil have "links" til div. fil-extentions i den FØRSTE menu der fremkommer ved højreklik skal de opsættes via Folder-options. åbn en folder. tryk tools, derefeter Folder-options.

Herunder er der et faneblad kaldet File-types (filtyper?).. Her står indstillinger for ALLE fil-extentions(efternavne). Og du kan under hver (f.eks. MP3) indsætte nye punkter for denne enkelte fil type.

Det du søger står ikke i registeret :) Det ville betyde at den ikke kyndige bruger skulle i Registeret for bare at ændre små ting som dette. Det ville nok ikke være hensigtsmæssigt..

Jeg søger selv efter de 'drev-links' jeg har stående i min 'Send-to' og jeg kan ikke finde dem nogen steder. De står bare i min 'send-to' Dropdown. Jeg har dog på fornemmelsen de står et gemt sted.

For den hurtige point rytter: Jeg er med på at 'send-to' står som hidden-folder under 'Document and settings' på C:. Denne folder har ikke, jeg gentager IKKE disse 2 'drev-links' men op til flere andre som også er tilstede i 'send-to' menuen.
Avatar billede djones Nybegynder
01. juni 2004 - 14:03 #13
nu lukker jeg spørgsmålet!
Avatar billede cpmonster Nybegynder
02. juni 2004 - 18:55 #14
Nu bliver jeg altså nysgerrig.. Hvor henne er det lige præcis dette menupunkt skal komme frem?

Som jeg forstår det efterhånden, er der ikke flere muligheder tilbage.

Er det i den øverste blok af menu punkter ? altså der hvor det er et program der skal startes op? som f. eks. en editor til en txt fil?

er det i miderste blok, der hvor Norton antivirus og andre pakke programmer tit står som add to osv?

eller er det i sidste blok sammen med Copy, paste, delete?

Du må nok være lidt mere præcis hvis vi skal hjælpe herinde.. :)
Avatar billede djones Nybegynder
11. juni 2004 - 12:53 #15
Det er i den midterste blok hvor norton antivirus står... Dette sætter man jo ikke op manuelt, så der må næsten være et sted i registry hvor man kan lave nogle nøgler der så kommer frem ved højreklik på en fil.

Det jeg så gerne vil vide er: hvor finder jeg det sted i registry hvor man kan ændre det? :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
11. juni 2004 - 13:43 #16