Avatar billede ax Nybegynder
05. november 2000 - 13:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sluk, genstart eller standby

Man kan bruge følgende sætning til at lukke computeren ned:

C:\\WINDOWS\\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows

Kender du en tilsvarende for genstart og standby.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. november 2000 - 13:32 #1
,restart ?
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2000 - 13:35 #2
Eller ,reboot ?

Men anyways, jeg har engang i tidernes morgen lavet et program, der kan lukke Windows ned på alle de forskellige måder, du måtte ønske det. Jeg kan sende det til dig, hvis du er interesseret. (Bare smid din mailadr. her)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. november 2000 - 13:40 #3
driis>>du må godt sende det til mig osse :)
kimrosgaard@get2net.dk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. november 2000 - 13:41 #4
nu du alligevel sender til de andre :)

binaries@tdaugaard.dk
Avatar billede nopper Praktikant
05. november 2000 - 13:49 #5
Lad mig være med please!
nop@privat.dk
Avatar billede ax Nybegynder
05. november 2000 - 13:49 #6
Tak for venligheden, men det var nu ikke lige et program jeg tænkte på, det kan jo udføres ved hjælp af få tastetryk, men hvis du vil sende kildekoden, så kan jeg selv pille sætningerne ud.
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2000 - 17:50 #7
ax>> Her er kildekoden, værsgo\':

Declare Function ExitWindowsEx Lib \"user32\" (ByVal uFlags As Long, ByVal dwReserved As Long) As Long
Dim S As Long
Dim uFlag As Integer

Sub Main()
If Not Command = \"\" Then
    uFlag = Val(Right$(Command, Len(Command) - 1))
Else
    MsgBox \"You must supply an argument:\" + Chr$(13) + Chr$(13) + \"0 = Log Off Network\" + Chr$(13) + \"1 = Shutdown, no power-down\" + Chr$(13) + \"2 = Reboot\" + Chr$(13) + \"4 = Force Application Quit\" + Chr$(13) + \"8 = Shutdown, Power Off\" + Chr$(13) + Chr$(13) + \"Arguments may be combined by adding them together.\" + Chr$(13) + \"Example: Shutdown -6 will reboot the computer, forcing any applications to quit.\" + Chr$(13) + Chr$(13) + \"Copyright © Dennis Riis, 2000\", vbExclamation, \"No argument given...\"
End If

S = ExitWindowsEx(uFlag, 0)
End
End Sub
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2000 - 17:52 #8
Til jer andre: Programmet er sendt.
Avatar billede ax Nybegynder
05. november 2000 - 20:17 #9
Mange tak driis, jeg glemte at tilføje min e-mail adresse, den kommer her specularium@image.dk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. november 2000 - 22:34 #10
tak for programmet, driis :)
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2000 - 23:56 #11
kimrosgaard>> You\'re welcome

ax>> Jeg har nu også sendt programmet til din mail; håber du kan bruge det. (BTW; du skal bruge en VB runtime DLL for at køre det, men det har du sikkert i forvejen på din maskine, men skriv igen, hvis jeg skal sende den også.)
Avatar billede halifax Nybegynder
06. november 2000 - 13:30 #12
<driis>
Vi også gerne prøve dit program - på forhånd tak!
halifax@sol.dk

I øvrigt har jeg en lille fil liggende i mit Windows\\system bibliotek som hedder restart.exe, ( (c) by Bernhard Rosenkraenzer) der gør ... ja, som navnet siger. Aner ikke, hvor jeg har den fra, men den virker.
Avatar billede daniel222 Nybegynder
06. november 2000 - 14:26 #13
  Ja hvorfor ikke bare send mig den også.

Til berglov@jubiipost.dk
Avatar billede romed Nybegynder
25. november 2000 - 19:54 #14
Kære driis, må jeg også gerne være med? Min Win98 vil ikke lukke ned siden jeg har opdateret fra Micrsosofts opdateringsside.
Avatar billede driis Nybegynder
25. november 2000 - 20:01 #15
romed>> Sure! Se her:
http://www.driis.mobilixnet.dk/
Avatar billede ax Nybegynder
26. november 2000 - 11:01 #16
Tak for hjælpen Driis, jeg ved ikke om du nogen sinde har modtaget mine mail, men så har jeg takke her.
Avatar billede driis Nybegynder
26. november 2000 - 17:32 #17
ax>> Glad for at kunne hjælpe :-)