Avatar billede walu Nybegynder
05. november 2000 - 13:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Startop Spørgsmål

Hvordan kan det være at der kommer en masse beskeder frem når jeg starter min computer op?
Jeg har kigget i start, der ligger ikke noget...
100 point
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. november 2000 - 13:28 #1
Beskeder ?

Så som f.eks. ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. november 2000 - 13:28 #2
Hvilke \'beskeder\'?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. november 2000 - 13:28 #3
euwps såwwy =)
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2000 - 13:30 #4
Du kan prøve at kigge i registreringsdatabasen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunServices

Her ligger alle de programmer, der startes under opstart; det er sikkert et eller flere af dem, der forårsager beskederne.
Avatar billede stigc Nybegynder
05. november 2000 - 13:38 #5
tryk \"start\" -> \"kør\" skriv \"msconfig\"

Se på fanebladet \"start\". Her kan du slå en masse fra!
Avatar billede handmade Nybegynder
05. november 2000 - 13:41 #6
Du må komme med flere opl., hvis vi skal have en chance for at forstå hvad du mener. \"Starter op\" - er det inden Windows starter?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
05. november 2000 - 13:54 #7
Programmer kan godt starte uden at de ligger i startmappen. Som driis også skriver kan de ligge i registreringsdatabasen, og bare ET eneste program kan være sat til at starte et hav af andre programmer (som det er tilfældet med fx ibm aptiva). Hvis du har købt en bambuscomputer eller selv installeret dit styresystem, har du rimelig styr på det, men hvis du har købt en mærkecomputer, kan de sagtens have lavet en masse fiksfakserier i systemet...
Avatar billede burningice Nybegynder
06. november 2000 - 03:39 #8
gosh... tænk når den dag kommer hvor man bare kan søge på en online hjælp-database; \"det virker ikke, hvad er der galt\".
Ok, den dag er ikke kommet endnu, og derfor kan heller ikke lade sig gøre på eksperten.dk.
Avatar billede daniel222 Nybegynder
06. november 2000 - 14:41 #9
  Hvis det er beskeder i windows
kan det være mange ting. Men mest ting som er forkert indstillet/instaleret, som f.eks. et netværkskort der har en forkert driver eller skærmen som er indstillet forkert osv.

  Prøv at læse beskederne og tjek dem.
Avatar billede lazac Nybegynder
08. november 2000 - 16:17 #10
Som driis og vandhunden skriver kan der være entries i reg.db. der starter programmer under opstart af windows.
Hvis det er før windows, skal du nok kigge i din bios efter et punkt der hedder \"quick boot\", \"silent boot\" eller lign. Dette kan du så enable og ser så bare MB-fabrikantens logo under opstarten.