Avatar billede gaffamorten Nybegynder
20. februar 2003 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Clawhammer vs. ventetiden

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen kvalificerede gæt på at hvad der er værd at vente på, før man skal ud og investere i en ny pc.
Jeg har en "1.2amd med 512sdram med 4200 gfx" nu og den kan fint klare det næste halve år.
Jeg venter spændt på clawhammer fra AMD
underbyg gerne jeres påstande med links

1. Hvornår kommer Clawhammer fra AMD - kvalificret gæt
2. Kan den hamle op med den næste generation fra Intel- jeg har hørt noget om en 800bus, hvornår kan man forvente den?
3. Som det ser ud nu er der vel ikke noget ude i horisonten der vil komme til at kræve det helt store saft fra pc'en, det eneste jeg kan komme i tanke om er DOOM3 til jul. Er jeg forkert på den eller kan min spand klare sig?

på forhånd mange tak,
gaffamorten
Avatar billede amd Nybegynder
20. februar 2003 - 15:39 #1
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/07/5646299

lidt om clawhammer.
det kan godt være, at den næste intel kommer på 800 bus, men hvad skulle der være godt ved det?
synes da det er federe, at kunne køre på høj kraft med lav bus...
men hvad angår clawhammer skal man jo nok ikke købe den lige når den kommer, se bare xp3000 den koster jo satme det hvide ud af øjnene! såå...
men doom3 ville de jo gøre noget dybtdybt latterligt hvis ikke kunne køres på en clawhammer!  de vil få meget lavt salg, eftersom ingen computere vil kunne køre det. Det skull eifølge tests kunne køres på radeon 9700 med 800X600, men det kan nå at ændres endnu, og det vil jeg da også håbe for dem de gør, da de som sagt vil få yderst dårligt salg af det...
men en 2200+ tror jeg somæn også kommer til at kunne køre doom3 flydende.. og såmæn os dårligere CPUer, for idag kommer det allermest an på grafikkortet så efter min mening vil det være dumt at købe den allernyeste CPU!
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2003 - 17:33 #2
Hmm.

Grundliggende kan man købe PC efter 2 principper:
A)  Det hurtigste og bedste
B)  Bedste bang for the buck

Ved strategi A køber man nyeste CPU'er, ved strategi B venter man med
at købe indtil prisen er nede i et rimeligt leje.

Hvis man er A'er så kan det meget vel tænkes at en AMD Clawhammer
er en mulighed når den kommer ud engang i løbet af dette år medmindre
Intel virkelig finder på noget overraskende.

Hvis man er B'er så er en AMD clawhammer uden tvivl et godt køb henne
midt/sidst i 2004.

Og husk - det er svært at spå - især om fremtiden,
Avatar billede roo104 Nybegynder
20. februar 2003 - 17:47 #3
Men clawhammer er da en 64 bit processor, det funger for det første ikke til alm windåse. DErnest kan en "normal" person da ikke have så meget mere ud af en 64 bit processor. Eller er jeg helt gal på den ?
Avatar billede roo104 Nybegynder
20. februar 2003 - 17:48 #4
eller er det slegdehammer ?
Avatar billede roo104 Nybegynder
20. februar 2003 - 17:50 #5
Se denne her artikel der er tidspunkt på, og det er en 64 bit.
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3867
"Clawhammer, og denne 0,13 mikron processor kommer i butikkerne i andet kvartal af 2003"
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
25. februar 2003 - 00:06 #6
jeg kunne godt tænke mig at høre mere om Clawhammer