Avatar billede lona Nybegynder
05. november 2000 - 12:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ang. mappestrukturen i Stifinder

Kan man på nogen måde kopiere hele eller en del af mappestrukturen i Stifinder og \"konvertere\" den til alm. tekst til brug i dokument? PS.Det skal ikke være som billede!
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 12:46 #1
Jeg køre med Windows ME, hvor tree kommandoen ikke er. Jeg kan ikke lige huske om den er i 95/98.

Den bruges således:
1) Gå ud i en DOS-prompt
2) skriv: CD \\ for at komme til roden af C:
3) skriv: tree > tree.txt - så får du en tekst fil, som indeholder mappestrukturen.

Du kan også skrive tree /? for at få nolgle flere opions om hvordan det skal vises.

Men som sagt ved jeg ikke om \"tree\" kommandoen findes i 95/98 - eller om det kun var i de gode gamle DOS dage.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. november 2000 - 13:14 #2
Nope .. TREE findes ikke i Win98/Win98 SE..
Avatar billede rowbodyhot Nybegynder
05. november 2000 - 19:23 #3
Måske kan du bruge denne :
I DOS prompt skriv : dir /s >tree.txt
Så oprettes en fil med indholdet af harddisken, som kan læses af WordPad.
Du får ikke den grafiske afbildning, men det kan du vel også kun, hvis du indsætter som billede ...
Mvh. RowBodyHot