Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 23:26 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Porte

Man taler meget om hvilke porte der er åbne/lukkede, kan man selv se disse med et program? er der nogle standarter for hvilke der bruges til hvad?
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 23:30 #1
du kan kigge på den her liste .. den dækker meget godt ..
http://www.iana.org/assignments/port-numbers

skal du vide hvilke porte der er åbne skal du scanne dig ude fra
det kan du gøre her
http://scan.sygatetech.com/
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2003 - 23:30 #2
Her kan du se hvad alle de reserverede porte bruges til

http://www.secdatacom.dk/Default.asp?ID=119
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2003 - 23:32 #3
Her er et andet godt site til at teste åbne porte

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 23:32 #4
skal du lukke portene af vil jeg anbefale dig zonealarm som firewall

den fås gratis til private her
www.zonealarm.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2003 - 23:36 #5
Ikke zonealarm. Der findes kun 3 certificerede personlige firewalls. Nortons, Mcafees og Sygates. Den sidste er gratis og kan findes på www.sygate.com
Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 23:38 #6
Mit problem ligger nemlig i at jeg har kabel modem, det betyder så at jeg er begrænset af udbyderens firewall. Dette giver nogle problemer da andre ikke kan hente data fra mig og samtidig kan jeg ikke sende filer over icq, jeg tænkte så om man ved hjælp af softwaren kunne vælge porte der var åbne?
Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 23:44 #7
eller rettere anvende prote som ikke er spærret af firewallen
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2003 - 23:46 #8
Det vil du kunne med mange firewalls, hvis de har en applikations proxy der er sat meget hårdt op kan det også forbydes, du må prøve dig frem og husk du skal være enige med dine venner om hvilke porte i anvender
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2003 - 23:48 #9
Du kunne jo kontakte din kabeludbyder, de har sikkert haft problemet før og kender en god løsning, så risikere du heller ikke at lave noget de ikke bryder sig om, eller som du direkte har skrevet under på at du ikke vil. Det er altid klogt at stå på god fod med sin udbyder og arbejde sammen med dem, det får du mest ud af i det lange løb
Avatar billede romolus Nybegynder
20. februar 2003 - 00:05 #10
Tak for hjælpen, jeg deler pointene da i begge har givet mig noget jeg kunne bruge. Bufferzone får lidt ekstra da det har givet mig mest! Tak for hjælpen