Avatar billede larsstounberg Nybegynder
04. november 2000 - 23:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Favoritikon

Hvordan får jeg sat et favoritikon ind på min website.
1)Jeg har lavet icon 16x16 px i programmet IconForge.
2)Jeg har gemt det under navnet Favicon.ico
3)Lagt det op i roden på mit websted. Med det bliver ikke vist på internettet. Det er det sidste, der volder problemer.
På forhånd tak!
Lars Stounberg
Avatar billede parazite Nybegynder
04. november 2000 - 23:23 #1
Har du kigger på www.favicon.com ?

- Parazite
Avatar billede parazite Nybegynder
04. november 2000 - 23:24 #2
Og har du husket linien <LINK REL=\"SHORTCUT ICON\" HREF=\"favicon.ico\"> ?
Avatar billede flax Nybegynder
04. november 2000 - 23:27 #3
Prøv at gemme som favicon2.ico
..eller et andet *.ico navn

NB! Du skal føje din side til forteukne, og \"gøre den tilgængelig offline\" ... således vil dit ikon komme frem for oven... men jeg har altså også mange problemer med at få det til at virke... nogæe asp sider læser f.eks automatisk .ico ind i menubjælken, men jeg kan jo ikke se andres asp koder... held og lykke
Avatar billede flax Nybegynder
04. november 2000 - 23:28 #4
plus at du skal lukke browseren ned og starte en ny op for fra..skulle virke så..
Avatar billede flax Nybegynder
04. november 2000 - 23:38 #5
ok, gør det let for din bruger af sitet... Så han ved klik selv kan gøre til gængelig off-line, sæt dette stk ind i dit body:

<font size=+1>
<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT>
if ((navigator.appVersion.indexOf(\"MSIE 5\") > 0)
  && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4)) {
document.write(\"<U><B><I><SPAN STYLE=\'color:blue;cursor:hand;\'onclick=\'window.external.AddFavorite(location.href,document.title);\'>Congratulations, you are using a favicon.ico aware browser.<BR>Click here to add our site to your favorites and see our favicon!</SPAN></i></b></U>\"); }
else {
    document.write(\"<U><B><I>Sorry, your browser is not favicon.ico aware.<BR>But you can still use the <a href=applet.html>Icon Generator!</a></u></b></i>\");
    document.write(\"<BR><a href=mailto:info@favicon.com><font size=-1><BR>If you bookmark pages and are seeing favicons,<BR>send us an email with your browser/OS information</a>\");
}
</script>
</font>
Avatar billede flax Nybegynder
04. november 2000 - 23:39 #6
og ret selvfølgelig til selv... good luck
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. november 2000 - 00:51 #7
Samme problem men det virker når man bookmarker, gør det også det ved dig?
Avatar billede flax Nybegynder
09. november 2000 - 04:35 #8
Få nu lukket dit svar, hvis du har ordnet dit problem, så går tålmodige hjælpere ikke forgæves.. *G*

.. Og uddelt de point
Avatar billede parazite Nybegynder
09. november 2000 - 08:48 #9
Giver flax ret - har du fået et svar du kunne bruge?
Avatar billede tupsy Nybegynder
17. november 2000 - 08:19 #10
Virker det ikke KUN når man bookmarker???
Det gør det her...
Bruger IE 5.0

Tupsy!!