Avatar billede smokes Nybegynder
19. februar 2003 - 18:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

microsoft netværk - begræsning af fildeling

Er det muligt dele foldere på et mindre lokalnetværk under windows xp, på en sådan måde at kun nogle personer kan kopiere de filer man deler? vi er fire på netværket og jeg vil kun have en af dem skal kunne kopiere/åbne de filer jeg deler.
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
19. februar 2003 - 18:57 #1
Skulle mene at når du vælger at share en mappe så kan du sætte permissions på hver enkelt deling og der kan du vælge hvilke PC'er der skal have adgang til dine mapper.
Avatar billede smokes Nybegynder
19. februar 2003 - 19:08 #2
hhlundgaard: ikke på min kopi af XP og jeg kører med NTFS... isåfald kan jeg ikke finde det.. der er ikke noget af den slags under egenskaber for mappen
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 19:10 #3
Dobbeltklik på Denne Computer - Klik i menuen og vælg Funktioner -  mappeindstillinger - Klik på fanen Vis - Fjern flueben i "Brug enkel fildeling" - Klik OK

Så har du adgang til security fanen på alle mapper og kan herfra bestemme hvilke brugere der skal have adgang til mappen.

F.eks.:
højreklik på en mappe du ønsker at beskytte - vælg egenskaber - klik på fanen sikkerhed - fravælg de brugere der ikke må få adgang.
Avatar billede smokes Nybegynder
19. februar 2003 - 19:18 #4
schulze: cool det var herligt.. men jeg har stadig et problem med det.. man skal angive brugeren.. og jeg kan kun sætte den til brugere på min maskine.. I From this location: feltet der kommer from efter jeg har trykket Add (for at add'e en bruger der skal have adgang) kan jeg kun vælge min egen comp. Jeg har den engelske udgave af xp.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 19:20 #5
De pågældende brugere skal være oprettet på din pc. Gå ind i kontrolpanelet og tilføj brugerne, husk at angive de adgangskoder de benytter på deres egen pc.