Avatar billede zeko Nybegynder
19. februar 2003 - 18:33 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

linksys problem!!!

Jeg har en linksys router, jeg har sat en Linux CS server op, og her er mit problem:

folk kan godt joine serveren, men de bliver smidt af hurtigt igen, inkl. mig selv en gang imellem!!!

det er en standart router fra TDC!!!

hvordan løser jeg det problem???
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 18:34 #1
og du har åbnet både udp og tcp porten ?
Avatar billede zeko Nybegynder
19. februar 2003 - 18:37 #2
nej, det har jeg ikke..
Hvilken nogen skal jeg åbne??
Avatar billede zeko Nybegynder
19. februar 2003 - 18:42 #3
og hvordan gøre jeg det???
Jeg vil godtr ha' en grundig forklaring på det
TAK!
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 18:46 #4
jeg kender desværre ikke din router .. men du må have åbnet en port i forvejen for at de kan komme på.
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 18:52 #5
du skal åbne port tcp 27015 og udp 27015
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2003 - 21:09 #6
Dette gøres ved at åbne din browser -> 192.168.1.1 og klik på Advaced i højre side. klik på Forwarding -> Ext. port range.
Halflife Ext.port er 27015 to 27015 i TCP og UDP og enable, så skulle det spille
Mvh leif
Avatar billede tsjoker Nybegynder
20. februar 2003 - 20:04 #7
det er min router zeko og jeg er ved at fixe!!!!!!!

Og det virker stadig ikke!

man kan godt connecte, men der går ikke lang tid før man bliver smidt af igen!!!!

Hilsen joker
Avatar billede cyberlox Nybegynder
20. februar 2003 - 21:02 #8
Nu er jeg ik helt med TDC Router.. men kender CC cisco

jeg har gjordt det med at skrive
set nat entry add dynamiskIP 27015 ExternalIP: 27015 udp
set nat entry add dynamiskIP 27015 ExternalIP: 27015 tcp

så plejer det at virke.. i realitetn behøver man ik tcp at åbne...

Mvh Cyberlox (GilmoRe @ Quakenet )
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
23. februar 2003 - 09:32 #9
har du fået det til at virke? hvis ikke kan jeg måske hjælpe jeg har selv en linksys fra tdc. Prøv at gå ind i router/fanebladet DHCP klik på dhcp clients table. Se din pc ip adresse som står deri gå derefter i advanced og fanebladet DMZ host der skal du tilføje din IP som stod i DHCP clients table. Når du har gjort det er alle porte åbne til den IP du har skrevet. Du skal derefter ind og forwarde de porte du skal åbne i fanebladet FORWARDING og der skal du selvfølgelig skrive din IP også.Hvis det er en FTP du skal åbne for indcomming access skal de der logger ikke logge som anonym så bliver de smidt af. Men skriv bare hvis jeg kan hjælpe. Olav
Avatar billede zeko Nybegynder
23. februar 2003 - 16:04 #10
eeeey.
Jeg har prøvet det der med DMZ host...og forwarde de porte som jeg skal bruge.
Men det virker stadig ikke...folk bliver stadig smidt ud.
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
23. februar 2003 - 16:17 #11
i forwarding skal du ikke skrive noget i den første port kolonne men kun i den anden......er du sikker på du har hostet den rigtige IP i DMZ.......når man logger på din PC udefra skal de ikke logge på som anonym så kan de ikke komme ind.......har du messenger?
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
23. februar 2003 - 16:20 #12
undskyld det hedder passiv mode og ikke anonym...sorry :)
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
23. februar 2003 - 16:38 #13
jeg har lige kigget i min router i fanebladet advanced/forwarding/customized applications har jeg tilføjet de porte og IP´er jeg bruger men også nederst på siden hvor der står UPnP forwarding har jeg også forwardet mine porte og IP´er (husk at trykke Apply hver gang ellers virker det ikke
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2003 - 22:13 #14
Uanset om din Linksys er 1-4-8ports, så er det samme opsætning.
Se vedlagte link og tingende er beskrevet på side 70 i User Guiden afsnit 7
( højre side)
Dvs. når du åbner med adobe reader er det på side 40 af 60.(ses nederst til venstre på linien)
ftp://ftp.linksys.com/pdf/befsr11_befsr41ug.pdf
Avatar billede zeko Nybegynder
24. februar 2003 - 08:44 #15
Det er den rigtig ip jeg skriver.
nej, jeg har ikke messenger..og folk kan hellere ikke kommer i passiv mode.
Jeg har også prøvet at trykke på UPnP forwarding og tilføjet porte der.
Har prøvet at skrive dem begge steder. der sker stadig det samme.
Avatar billede zeko Nybegynder
24. februar 2003 - 09:13 #16
Skal jeg måske opdater min firmware?
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
13. april 2003 - 10:49 #17
Køb en dlink DI-604 Router så er dine problemer løst se spm. http://www.eksperten.dk/spm/317158 kan ses på www.dlink.dk prisen ligger på ca. 500,-
DI-604
Bredbåndsrouter med indbygget switch

DI-604 er entry level modellen i D-Links sortiment af bredbåndsroutere. Høj funktionalitet med enkel installation, forældrekontrol og fordelagtig pris, gør DI-604 til bredbåndsrouteren for hjemmet eller det mindre kontor. · Indbygget DHCP server
- 4-ports switch
- 10/100Mbps WAN port
- NAT firewall
- Forældrekontrol (indholdsfiltrering)
- VPN pass through (PPTP, L2TP, IPSec)
- Universal Plug & Play (UPnP)
- Webbaseret konfiguration
Avatar billede smitx Praktikant
04. august 2003 - 08:59 #18
På den første side i din linksys router skal du bare flytte fluebenet til keep alive og lad den være default 30 :)
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
06. august 2003 - 11:01 #19
zeko >> Fik du alt til at virke?
Mit problem på routeren er, at jeg ikke kan få ICQ og webmail adm. på port 8383 til at virke. Hvordan åbner man for ekstra porte?
Avatar billede smitx Praktikant
19. januar 2004 - 14:16 #20
Advanced ----> Forwarding ---> intast portnummer m.m.