Avatar billede brops Nybegynder
19. februar 2003 - 14:54 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

vil i vurdere min firmahjemmeside

tja overskiften siger det hele,

www.esi-data.dk

jeg vil gerne have at i kigger på den og kommer med noget feedback, fortæller hvad jeg kan/skal ændre.
da jeg ikke er en haj til hverken PHP eller ASP, vil der nok gå lidt inden der kommer en webshop op:~)

Hvis der er en der vil lave en sådan side til os, vil der kunne blive mulighed for betaling af en slags. ved det sidste ikke er i denne kategori, men vurder den.
Avatar billede netassist Juniormester
19. februar 2003 - 15:02 #1
jemen dinne knapper kommer ikke frem .
vis jeg var dig ville jeg bygge det op i tabeler .
Avatar billede kamazo Nybegynder
19. februar 2003 - 15:03 #2
brops: Ja.. joow.. noget grafik vil se bedre ud.
Jeg kan se det er en hardware online forretning, så det kunne godt være Du/i skulle få en webdesigner til at lave et design, men det koster.
Og noget online bestilling ville også være godt =)
Avatar billede esben85 Nybegynder
19. februar 2003 - 15:05 #3
billede mangler i produkter/prisliste - bærbar
broken link i løsdele
Virker meget uoversuelig, da mange produkter vis på een gang.
Prøv at få folk til at sende mails via CDONTS.DLL, som virker på asp - isteddetfor at bruge et mailto: link
Men ellers et udemærket site, som dog mangler nogle småting
Avatar billede mal_t Nybegynder
19. februar 2003 - 15:06 #4
Først og fremmest! Drop dit Times New Roman skrifttype og gå over til noget mere prof. så som Verdana eler Tahoma! Dernest, smid de knapper i menuen langt væk og brug dem aldrig igen! Lav et flottere bannere (eller få andre til at gøre det) og først og fremmest! Fjern dit pop up! Farverne er heller ikke alt for goe, din side er alt for hvid!
Og forresten, så er teksten ALT ALT ALT for stor! Det ligner mest af alt noget som er alvet i et såkaldt program kaldet Publisher, et program for folk der IKKE kan lave hjemmesider!

Hvis du skal bruge det domæne, så opret istedet et spørgsmål hvor du ber andre om at lave et design til dig !!

(Lidt kritik skal man jo ha, en gang imellem :P )

/MaL_T
Avatar billede speedy Nybegynder
19. februar 2003 - 15:07 #5
Siden udsender ikke et professionelt signal. Det er der mange grunde til.

1. Siden er lavet med store tykke frames hvilket ikke er synderligt kønt. Lav det med tabeller eller gør frames'ne usynlige.

2. Prislisterne er i mine øjne lidt uoverskuelige. Jeg ved dog ikke hvordan man skulle lave den bedre. Og så er de lavet i Excel :) Lav den selv i tabeller.

3. "Vores mål er at levere vare" hedder "Vores mål er at levere varer".

4. Logoer ? Hvad er det for noget ?

5. Lav aldrig et menu-punkt der hedder Kontakt og lad det linke direkte til en mail-adresse. Lav en side med Navn, Adresse, Telefonnummer, mail-adresse osv...

/SpEeDy
Avatar billede namnam Nybegynder
19. februar 2003 - 15:09 #6
Brops. Jeg tror at hvis den side skal være jeres eneste side udaftil, skal i nok have fat i nogle pro folk. Jeres side fungere men rent graffisk er der ikke meget at hente.  Det eneste jeg vil sige er at jeg tror at det ville være godt at få nogle til at kigge det igennem.
Og så få rettet de småting der er.

Mvh.. Emil

Men i kan jo altid hente hjælp her. Det kan jo være at i kan lokke en her til at hjælpe jer?
Avatar billede brops Nybegynder
19. februar 2003 - 15:13 #7
hhmmmm ja jo jeg ved godt det med frames'ne.
esben85-> hvad er: Prøv at få folk til at sende mails via CDONTS.DLL, som virker på asp - isteddetfor at bruge et mailto: link
obs til alle dette er kun et udkast endnu.
som sagt jeg ved ikke meget om asp osv. ved det med løsdelog manglende billede men kan ikke oploade det, ved ikke hvad der er galt
Avatar billede brops Nybegynder
19. februar 2003 - 15:14 #8
ved godt det med online bestilling men som jeg har skreveet er vi ved at arbejde på noget andet, mht dette.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. februar 2003 - 15:20 #9
(1) Fjern popup

(2) Undskyld mig, men siden virker lidt amatør agtig

(3) Der er for lidt farver (liv) på siden. Brug www.colorschemer.com/online ti at finde nogle unge/livelige farve

(4) Du bruger lidt ramme på ramme konceptet, der er alt for mange borders

(5) I menuen er der både vertical og horizontal scroll, hvilket er unødvendig

(6) Brug verdana i skrifttype og lav den MEGET mindre.
Avatar billede brops Nybegynder
19. februar 2003 - 15:23 #10
i skriver alle det med popup, hvilken popup
Avatar billede brops Nybegynder
19. februar 2003 - 15:24 #11
farver kommer der snart men vi arbejder på en baggrund ala vores logo
Avatar billede brops Nybegynder
19. februar 2003 - 15:31 #12
jeg har rettet lidt kigger på det igen i aften
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. februar 2003 - 15:35 #13
Stave fejl i toppen: baner -> banner

Det ser bedre ud, og jeg fik ikke nogen popup nu
Avatar billede brops Nybegynder
19. februar 2003 - 15:37 #14
k jeg kan ikke forstå det med en popup har ikke lagt nogen ind skal nok lige rette det :-)
Avatar billede pfp Nybegynder
19. februar 2003 - 16:42 #15
brops -> Kontakt mig på peter@votus.dk hvis du er interesseret i et uforpligtende tilbud på et nyt web-site (med eller uden online produktkatalog).

Venligst,
Peter F. Poulsen
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 16:56 #16
jeg må lige indskyde at det er utrolig dumt at bruge javaknapper som du gør..
dem er der faktisk mange der ikke kan se da de nok ikke har java..

Skrifttype:
Comic sans får mig til at tænke at det er en slags børneside om peter plys og så er den i øvrigt alt for stor den skrifttype..!

Selve siden:
gaab kedeligt man kan ved første øjekast sagtens se at den er lavet i frontpage.. ikke for at svine noget til med designet holder altså slet ikke til en side der vil lave onlinehandel og sælge produkter..

Stavefejl:
er der også rigeligt af

Faktisk er min mening at i lige burde vente med at starte en netshop da det faktisk er et meget stort arbejde som altså kræver en del erfaring med hjemmesider osv...
Det ville nok være en god at lære noget serverside sprog.. Php,asp osv..
Avatar billede mal_t Nybegynder
19. februar 2003 - 17:27 #17
Lagde også mærke til en dm ting ang. knapperne!
De bruger Virtual Java Machine, og det er ikke alle der har det program!

/MaL_T
Avatar billede brops Nybegynder
19. februar 2003 - 19:26 #18
hhhmmmm det med knapperne vil jeg kigge på.
Ja skabelonen er lavet i FP,  ved godt det stinker lidt men var det nemmeste at lave den som fortløbig, vi har mulighed for at bruge et andet, dreamwebber (tror jeg, stor ikke normalt for hjemmesideproduktionen), og det er også meningen den skal laves om men som sagt det er en fortløbig side.
jeg skal nok rette skrifttypen men det var den eneste jeg lige kunne huske :-)
tak for den indtil vidre brugbare og konstuktive feedback, keep it up. Retter lidt mere og håber og få  feedback på disse inde jeg giver point. Alle der har kommet med kommentare og foreslag må gerne give et svar så jeg kan fordele points'ne når det kommer så vidt
Avatar billede hmm10 Nybegynder
19. februar 2003 - 21:46 #19
Når jeg tænker "nystartet IT-firma", tænker jeg på en ny udvilkingsvirksomhed eller som I er; en computerbutik af en eller anden art. Det er også den opfattelse jeg får når jeg ser siden umeldbart. Men der meget der skal rettes til og forbedres for at siden virker.. Prøv at tænke på hvad Jeres/din virkssomhed står for? - Hvad er jeres mål? Er det billige pc-er eller er det lidt dyrere (men med mere kvalitet)? Når I/du har tænkt disse ting igennem vælger i fx. 2-3 nøgleord i vil fremvise på denne side. Kunne evt. være; kvalitet, tilfredshed, fremtiden. Udfra disse nøgleord skabes sidens design, eller med andre ord sidens stil eller: "miljø". - Som fx.: vælges ordet 'billig' kunne farven 'gul' fx. være indholdig i designet. Tænk farver og indhold på papir og/eller i et andet tekstbehandlingsprogram. Det gør det meget nemmere, for hvis tekst og indhold bliver skrevet samtidigt med kodningen bliver teksten død og kedelig. Den bliver med andre ord; skrevet for hurtigt og dermed for pladt. Efter denne proces ved du præsic, hvad siden skal indeholde. Vælg kun det vigtigste indhold! Det er dejligt, at fortælle kunderne alt, meen hvor ligger så kunde-kontakten? Laves siden med mange unødvendige informationer forsvinder det vigtige indhold i en stor mængde og dine kunder lukker siden ned og tænker; Hvad fik jeg ud a' det? - intet!. Siger ikke, at din sides indhold er uinteressant, men der skal ikke meget information til for at siden virker sådanne..

Ang. frames: det kan godt bruges. Men jeg kunne godt tænke mig at se anderledes sider en "1-3-1" frameset.. Lidt kedelig opsætning, synes jeg. Kan godt bruges med et flot design. Ser typist denne opsætning på online-bestillings-computer-sider, hvad med noget nyt?

Dine knapper er meget døde. De var smarte for år tilbage, men kedelige i dag. Knapper i dag laves som tekst eller images..

Bannere ses over det hele, også her :) Meen tænk på hvilke målgrupper, der er interesseret i at have et banner på netop din side og ikke en andes.. Jeg ville p.t. ikke have et banner på din side. Jeg har ingen grund.. Jeg synes ikke, at denne "køb et banner"-oplysning passer direkte ind på siden. Skriv evt. et andet sted, at man har denne mulighed. Virker lidt som om, at ingen er interesseret i det, da det står sådanne på siden.. og det virker negativt på mig.

Når designet er færdigt kunne du evt. prøve siden af på folk: Hvad søger de? Hvad ser de? Hvad trykker de? Finder de det de søger? Kommer der interesse? kommer der en lyst til at melde ud til andre, fx. en ven? Finder de siden troværdig? Køber de til sidst? kunne de købe igen - og igen?

"Vi levere også hjemmesideløsninger kontakt os for yderligger info." Tja :) Jeg ville nok ikke henvende mig, når jeg ser denne side.. desværre (Ville nok spare lidt og lave en selv - thi-hi).

Jeg tror på, at denne side bliver rigtig flot, når den engang har fået et "pift".

MVH
HMM10
Avatar billede hmm10 Nybegynder
19. februar 2003 - 21:50 #20
Var mit svar :)
Avatar billede loctar Nybegynder
20. februar 2003 - 00:04 #21
Undskyld men.......

1. Skriften er uudholdelig at læse (Prøv feks Verdana)
2. Der er ALT for mange stavefejl (feks på Prislister/Produkter "Dette er de produkter vi føre"  føre-> fører. Virker lidt useriøst med fejl)
3. Går man videre..... feks Silent PC (Designet holder ikke!! Man kan jo ikke læse halvdelen af "overstkrifterne" feks. Brændere med software)
4. Fin effekt på knapperne, men ikke alle kan "læse" dem.
5. Kort jeres tekster af (Massive tekstblokke gider ingen at læse)
6. Hvad med et par enkelte billeder/illustrationer til at bløde lidt op med??
7. Arbejdt lidt mere med udtrykket det kan blive fedt :)
Avatar billede loctar Nybegynder
20. februar 2003 - 00:05 #22
Ps : var ment som svar
Avatar billede brops Nybegynder
21. februar 2003 - 10:49 #23
hej tak alt responsen jeg er ved at rette lidt på hjemmesiden inden jeg lægger en opdatereing ud, som jeg tidliger skrev er det ikke mig der normalt står for hjemmesideproduktionen, men vi tænkte at det var et udemærket sted jeg kunne starte med at lave en side, istedet for til vores kunder :~). Men jeg kan forstå på det hele at jeg bare skal holde mig hardwaredelen og rådgivning som jeg ved noget om, men tak for hjælpen og kan godt være jeg vil have den vurderet igen senere når jeg har rettet på den.

TAK FOR HJÆLPEN, OG KOMMENTARNE, LUKKER NU