Avatar billede manicure Nybegynder
04. november 2000 - 20:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

partitionering uden partition?

hvordan laver jeg en linux-partition på en harddisk uden partitioner?
Avatar billede stig3 Mester
04. november 2000 - 20:26 #1
Hvad mener du med en harddisk uden partitioner.

Er den tom ?

brug diskdruid, hvis du kører linux

eller
fdisk, hvis du bruger dos/windows

en linux partition hedder ext2
Avatar billede stigc Nybegynder
04. november 2000 - 20:28 #2
Avatar billede stigc Nybegynder
04. november 2000 - 20:29 #3
Avatar billede manicure Nybegynder
04. november 2000 - 20:41 #4
jeg kører ingenting...hvordan kan jeg så lave en REN Native-linux partition evt. fra en boot-diskette?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
04. november 2000 - 21:11 #5
hvis du bare vil lave én stor ext2 partition, skal du bruge programmet mke2fs. Det ligger ofte på diverse rescue disks. Hvis din harddisk er en ide, og nr to, vil du formodentligt bare kunne lave
mke2fs /dev/hdb

Avatar billede camjac Nybegynder
05. november 2000 - 00:16 #6
Du kan bruge System Commander 2000
Den kan bruges til alle Partitioner, og så er den simpel at bruge.........
Selvom harddisken er installeret kan den lave yderligere partitioner.....