Avatar billede x-it Nybegynder
19. februar 2003 - 09:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

en simpel Print knap

Hvordan laver en en knap med en print function i VB 6.0 den skal skulle udskrive info fra et text felt.
dvs når jeg trykker på den skal programmet smide texten fra text1.text ud på printeren
Avatar billede ocp Nybegynder
19. februar 2003 - 09:53 #1
printer.print text1.text
printer.enddoc
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
19. februar 2003 - 09:56 #2
Prøv dette...
sub din_knap()
Printer.Print "*** Test ***";
Printer.Print text1.text
Printer.EndDoc
end sub
Avatar billede martin_moth Mester
19. februar 2003 - 10:00 #3
jrl0469: sub din_knap() ...???

Mener du ikke

Private Sub Command1_Click()
  Printer.Print text1.text
  Printer.EndDoc
End Sub
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
19. februar 2003 - 10:02 #4
Se'fø'li'...
Avatar billede martin_moth Mester
19. februar 2003 - 10:09 #5
x-it:

15 points = let
30 points = middel
60 points = svær

Hvad i alverden tænkte du på da du afsatte 200 points? For at dette pointssystem på Eksperten skal give mening, kræver det at man ikke som du afsætter fuldstændigt tåbeligt mange points til et spørgsmål, som vist ikke KAN være mere simpelt...
Avatar billede martin_moth Mester
19. februar 2003 - 10:26 #6
x-it: Jeg kan se at du stort set altid afsætter 200 points - lad være med det! Desuden er det vistnok også almindeligt at man reagerer, når man tiltales :o)

ocp: Tillykke - de lettest tjente 200 points, jeg har været vidne til :o)
Avatar billede ocp Nybegynder
19. februar 2003 - 10:44 #7
Enig - det var også pointene der trak da jeg gik herind ;-)
Avatar billede ocp Nybegynder
19. februar 2003 - 10:44 #8
Men man er sikker på at få et hurtigt svar ;-)
Avatar billede martin_moth Mester
19. februar 2003 - 11:15 #9
Men det er ikke ideen med Eksperten - at man skal have noget der minder om 10 gange flere points end rimeligt fordi man svarer hurtigt.

Men jeg fornemmer, at x-it er ret ligegled med pointsystemet (og så meget andet) på Eksperten, eftersom han i næsten alle spørgsmål afsætter 200 points :o(

Men det er jo bare en fornemmelse...
Avatar billede x-it Nybegynder
19. februar 2003 - 11:26 #10
Jeg er ikke lige glad men jeg har oplevet at jeg har skulle vente flere dage på et svar på et spørgsmål til 60 point! men folk ser at der er 200 point får jeg det svar jeg skal bruge og det hurtigt:-) det er det der er formålet med stedet. Svare hurtigt, jeg har fart på og når jeg ikke kan få ting til at virke så offer jeg gerne 200 point for at fo fejlen rettet med det samme.
Avatar billede martin_moth Mester
19. februar 2003 - 11:48 #11
Jeg havde skam svaret lige så hurtigt, uanset om der var 30 points på spil. Jeg havde faktisk ikke set hvor mange points der var afsat, da jeg svarede første gang!

Håber selv at du kan se, at hvis alle gjorde som dig, ja så gik hele ideen med at tildele points fløjten!

PS: Hvis du VIRKELIG har så travlt, så brug søgefunktionen - der er over 100 besvarede emner omkring hvordan man udskriver, mange af dem har svar 100% identiske med det du her har fået. Det er da meget hurtigere at søge end at oprette et spørgsmål!
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
20. februar 2003 - 01:49 #12
Til Martin moth
Døjer du med mavesyre ?, så prøv at sluge 1 kg. natron, det skulle hjælpe.
Hvad er meningen med at svine en til der skal have løst et problem. Vi kan jo ikke alle være lige så "dygtige" som dig der kun efter-kommenterer andres tips
Avatar billede martin_moth Mester
20. februar 2003 - 09:24 #13
?

Hvem har mavesyre her, jens_Nuuk?

Jeg kommenterer, at der bliver givet sindsygt mange points, og det ikke er meningen med pointsystemet. Den holdning ændrer jeg bestemt ikke ved, da jeg mener det grænser til misbrug af pointsystemet at give 200 points for et spøgsmål, der tydeligvis er meget simpelt.

Derudover giver jeg faktisk et godt tip: Brug søgefunktionen

Min pointstatestik afslører, at jeg altså også andet end at "svine folk til", som du åbenbart synes jeg gør (det kan jeg nu altså ikke se at jeg har gjort nogen som helst steder). Faktisk bruger jeg ofte meget energi på at forklare mine svar, og ikke bare paste koden.

Det der kommer nærmest på at "svine folk til" er vist da jeg skrev:

  "x-it er ret ligegled med pointsystemet (og så meget andet) på Eksperten"

Det indtryk fik jeg da jeg gik gennem hans stillede spørgsmål, men måske var den bemærkning lige hård nok, indrømmer jeg - beklager. Bemærk dog, at jeg tilføjede

  "Men det er jo bare en fornemmelse..."

Din sidste sætning er ret malplaceret, synes jeg. Hvorfor du antyder, at jeg mener jeg er "dygtigere" end alle andre og kun efterkommenterer andres tips, ja det ved jeg ikke. Måske skulle du selv overveje løsningen med Natron ;o)

VH Martin
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
20. februar 2003 - 19:28 #14
Det jeg mente var at det sikkert ikke nødvendigvis ikke var let for vedkommende.
Jeg har da selv stillet "lette spørgsmål" men for mig var de meget svære & vigtige, også svartiderne.
Men det var nok et surt opstød fra mig. Så godt ord igen, jeg håber da ikke at jer har stødt dig for meget, men vi skal jo være her allesammen. :-)