Avatar billede mogenshansen Nybegynder
18. februar 2003 - 18:36 Der er 5 kommentarer

HP Printserver 170x / Officejet G85

Jeg har en lidt underlig fejl på mit netværk. Har lige installeret en printserver 170x og koblet den til min Officejet G85.
Det virkede udenærket igår, men nu står forbindelsen og skifter imellem oline og offline helt af sig selv.

Det ene øjeblik står der "online" og det andet står der "Device not attached".

Computerne kører med XP som styresystem og jeg bruger XP´s printerdriver.

Er der nogle som ved hvor fejlen ligger, eller som ved hvordan man finder ud af om det driveren, opsætningen, printserveren eller noget helt andet der er galt.

På forhånd tak
Mogens
Avatar billede larildsen Nybegynder
19. februar 2003 - 20:28 #1
Hmmmm,
jeg ved det egentlig ikke, men for mig lyder det som om at din printserver ikke kan blive helt enig med din switch om, hvorledes kommunikationen skal køres (Half/full duplex, 10/100 Mbps).
Har du prøvet at stille både printserver og switch til 100Mbs half duplex (fastlåst i begge ender) ?
Avatar billede mogenshansen Nybegynder
19. februar 2003 - 21:18 #2
Nej, det har jeg ikke. Jeg prøver lige om jeg kan finde ud af det.
Avatar billede mogenshansen Nybegynder
19. februar 2003 - 21:28 #3
Jeg har forøvrigt glemt at fortælle, at jeg også har en web server til min hjemmeside og email program på samme net. Kan det være den som skaber problemet?
Avatar billede serverservice Praktikant
22. februar 2003 - 23:26 #4
du har en dårlig forbindelse på et kabel eller i netkortet. Prøv med et andet kabel/netkort for at fejlfinde....
Avatar billede nico76 Nybegynder
29. juli 2003 - 16:52 #5
Hej,

huske du installere ved hjælp af INPW? Desuden skal du benytte HP's standard TCP/IP port og ikke MS's port. Ellers vil du opleve de problemer, som du pt. står og kæmper med.

/ Nik