Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 17:26 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Højtalere funker ik!

Jeg skulle lige til at nyde en dejlig sang idag da jeg havde tændt computeren, men så duer højtalerne selfølgelig ik.. De duede godt da jeg tændte computeren, for den spillede "BÅÅT" da jeg åbnede ICQ. Men nu kommer der ingen lyd ud.. Jeg har tjekket om ledningerne sidder rigtigt osv. Når jeg skruer helt op for højtaleren, kan jeg godt høre det der skratten, så det kan ik være dem der er noget i vejen med..

Hvad kan det være???

/Alphascan
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 17:30 #1
Prøv at slet dit lydkort i kontrolpanel - system - enhedshåndtæring og genstart compen, eller brug find ny hardware efter at den er slettet
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 17:33 #2
er det sikkert bare sådan at slette sit lydkort??
Avatar billede shjorth Nybegynder
18. februar 2003 - 17:35 #3
kører du winxp ? Ellers ja, for den finder driveren med det samme du starter pc'en igen...
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 17:36 #4
ja jeg kører winxp.. pro
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. februar 2003 - 17:44 #5
Er det en CD du ikke kan høre? eller hvad?
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 17:45 #6
Det er Mp3-filer.. prøver lige at putte en cd i
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 17:48 #7
den kan heller ik spille cd'er, og man kan heller ik høre lyden i film
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. februar 2003 - 17:50 #8
Er det muligt at du er kommet til at rive et stik ud, efter at ICQ startede op? jeg skal jo lige spørge :-)
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 17:55 #9
nej, for jeg var ovenpå da jeg hørte "BÅÅÅT", og så kom jeg ned og ville høre musik, og så var der bare stille
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 17:57 #10
fjerne bare dit lydkort fra system og geninstaller det entenn ved opstart eller ved at bruge funktionen find ny harware
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 18:26 #11
er det sikkert bare at gøre det ??
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 18:49 #12
har gjort det flere gange selv på den gamle maskine som havde samme problem, som regel har den et gult " ! " og ligger under enheder for lyd, da man geninstallerer den eller starter maskinen efter en reboot, vil den finde driver osv igen. Så skulle det fungere igen.
Men se om du har et gult ! et eller endet sted i enhedshåndtering under system i kontrollpanelet
Avatar billede henninga Novice
18. februar 2003 - 20:03 #13
Prøv da lige at checke dine indstillinger i din mixer - det kunne jo være at der var nogle indgange der var slået fra.
Dobbeltklik på det lille højttaler-ikon nede til højre og check indstillingerne.
HenningA
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 20:25 #14
HenningA.. det har jeg prøvet.. ingen indgange er lukket
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 20:33 #15
Nogen der gider forklare helt præcist hvordan man sletter mit lydkort??
Avatar billede henninga Novice
18. februar 2003 - 20:35 #16
Hvis du går ind i Kontrolpanel og vælger "Lyde" og derefter fanebladet Lyde , kan du checke om der kan komme lyd ud til højttalerne.
Kan der det ??
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. februar 2003 - 20:40 #17
henninga>> det er jo bare wave-filer, det har han prøvet.
Avatar billede henninga Novice
18. februar 2003 - 20:41 #18
Genstart din computer hvis du ikke har prøvet det.

Slette lydkort:
Gå ind i Kontrolpanel>System>Hardware>Enhedshåndtering og find dit lydkort under Lydenheder.
Marker det og vælg "Fjern"

HenningA
Avatar billede henninga Novice
18. februar 2003 - 20:42 #19
doggy82> Ja, men hvis den kan spille dem er det jo ikke et stik eller defekt højttaler.
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. februar 2003 - 20:50 #20
henninga>> det er jo bare wave-filer, det har han prøvet.
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 20:53 #21
Hvad for en af dem skal jeg fjerne?

Codecs til lydenheder
Codecs til videoenheder
Creative SB Live! Series (WDM)
Drivere til ældre lydenheder
Mediestyringsenheder
????
Spilport til Creative SB live!
Ældre videocaptureenheder
Avatar billede henninga Novice
18. februar 2003 - 21:01 #22
Creative SB Live
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
18. februar 2003 - 21:09 #23
Fucking mange tak for hjælpen alle sammen, men henninga hjalp mest, så værsgo herh ar du 60 points
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 22:06 #24
???? hvem fortalte dig hvad du skulle gøre allerede i den første kommentar

/cdc
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2003 - 11:14 #25
/cdc >> jeg er sgu enig, han siger det samme som dig.
Du burde også have fået nogle point...
Avatar billede henninga Novice
19. februar 2003 - 15:56 #26
/cdc >> hvor mange vil du have - så sender jeg dem til dig i nyt spørgsmål !
Avatar billede cdc Novice
19. februar 2003 - 19:36 #27
da det er et nemt spm. er 15 OK
Avatar billede henninga Novice
19. februar 2003 - 19:47 #28
OK - se nyt spm i denne kategori.