Avatar billede smokes Nybegynder
18. februar 2003 - 12:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser med jævne mellemrum

Er der nogen der kan forklare med hvad årsagerne kan være til at min computer pludselig fryser (alt inkl. musepilen sidder fast og det eneste der hjælper er reset knappen) med jævne mellemrum?.. jeg kører windows xp pro og har geninstalleret flere gange.. endda på en helt ren harddisk.. Det er pisse irriterende at jeg ikke får nogen fejlmeddelelser - at den bare fryser. Jeg har ingen anelse om hvad fanden der er galt med den.. Det startede af sig selv for et par måneder siden.. Nogle ideer anyone? *s*
Avatar billede pilfinger Nybegynder
18. februar 2003 - 12:44 #1
tjaaa måske kan du fortælle hvormange ram du køre med og hvor stor din cpu er husker du at rense din puter en i mellem ?? dvs defragmentering  og sådan du kan jo også prøve at køre en reparie
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 12:48 #2
prøv at afinstallere en eventuel servicepack eller dine hotfixes....
jeg havde samme problem der forsvandt da jeg afinstallerede SP1

//Hansi
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. februar 2003 - 12:57 #3
prøv også at gå ind i bios og Load Setup Default.
Avatar billede smokes Nybegynder
18. februar 2003 - 13:17 #4
pilfinger: 448 megs af den gamle sløve PC133 ram.. 1700+ athlon cpu.. hvad du end kan få ud af det i henhold til mig problem.. ved godt jeg skal defragmentere og lort.. jeg er ikke amatør :-).. jeg snakker om installationer på en helt ren disk.. ny partition, nyformateret..

Hansimann: jeg har ikke SP1 men jeg har en masse hotfixes.. måske skulle jeg prøve dem.. bare lidt væmmeligt at fjerne dem for nogle af dem retter jo sikkerheds fejl i server applikationerne (derved åbner man for sikkerhedshullerne)..

retaxes: jeg prøver det lige :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 14:31 #5
yup---jeg ved det tager lang tid at fjerne hotfixes, men det kan måske løse problemet :o/

håber det virker...
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. februar 2003 - 22:07 #6
takker for pointene..