Avatar billede beasto Nybegynder
04. november 2000 - 16:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Generel portalløsning

Jeg er ved at samle et team til opstart på en generel virksomheds portalløsning.

Hvis du både er dygtig og interesseret så mail mig: andreas@hund.dk

Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2000 - 16:39 #1
Her snakker vi frivilligt arbejde ik´?
Avatar billede tarvin Nybegynder
04. november 2000 - 17:28 #2
\"Generel virksomheds portalløsning\" lyder for mig som endnu et ufokuseret website, som er dømt til store udgifter og få indtægter.

Jeg tror, at du skal være mere specifik, hvis du vil tiltrække seriøse folk.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2000 - 22:31 #3
Jeg går også og pusler med tanken omkring en Startportal til danske internetbrugere i en ny form, som hvis det bliver grebet rigtig an fra starten, så er det noget med DK kr. i. Jeg mener muligheden for en portaløsning som skulle kunne give en indtægt er muligt. En virksomhedsportal for virksomheder er det det du har i tankerne.
Avatar billede beasto Nybegynder
06. november 2000 - 13:00 #4
Det jeg har i tankerne er et stykke db-drevet software der kan varetage hele virksomhedens internet / intranet løsning.
Åltså ikke en jubii-portal ting men et stykke software der gennerelt kan bruges til portaler !
Har lavet en en del af det, men det er for stort til en mand!
Avatar billede tarvin Nybegynder
06. november 2000 - 13:07 #5
Hvilken teknologi baserer du din løsning på?

Og: Hvilke internet/intranet problematikker er det, du forventer at kunne løse for en virksomhed?

Beklager at lyde så negativ, men idéen synes generelt at mangle fokus.
Desuden er min erfaring, at man altid bør være _meget_ skeptisk, når folk begynder at benytte ordet \"portal\". Det er oftest tegn på, at der mangler klare mål for projektet.
Avatar billede beasto Nybegynder
06. november 2000 - 13:21 #6
Helt i orden med konstruktiv kritik :-)

Jeg giver dig helt ret i at buzzwords som portal er farlige, - kald det hvad du vil, måske virksomheds side. Ihvertfald varetager den virksomhedens web publikationsopgaver / vidensdeling o.a.
D.v.s. Alle har mulighed for at publicere (hvis de har retigheder til det)
Publicering bliver formateret så outputtet altid er ens.. Forstår du hvor jeg vil hen ?
Avatar billede tarvin Nybegynder
06. november 2000 - 13:36 #7
Princippet om at holde layout systematisk på alle sitetets sider via kontrolleret input er godt. Men ikke nyt; sorry.

Det lyder som om, at du i virkeligheden arbejder på et nyt system til at lette web-publicering. Jeg tænker mig, at det sker via formular-udfyldning - lidt ligesom her, blot i mere generaliseret form.

Idéen om at lette web-publicering er god: Det vigtigste ved et web-site er, at
- informationerne er up-to-date
- at der hele tiden fyldes nyt, interessant information på

Derfor er det vigtigt, at det er let at publicere/tilrette.

Imidlertid tror jeg, at det bliver svært at sælge: Enhver database-orienteret web-programmør kan skrive et sådant system, hvis han/hun gives tid nok.

Derfor skal systemet udmærke sig på særlige måder, hvis man skal kunne sælge det.
Avatar billede beasto Nybegynder
09. november 2000 - 12:59 #8
Takker for henvednelserne og ros/ris