Avatar billede mason Nybegynder
18. februar 2003 - 11:17 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken browser er bedst?

Hvilke browsers er bedst?
Eller sagt på en anden måde, hvilke bruges mest / er mest populære?

Findes der en generel procentfordeling eller hvad siger man?
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 11:18 #1
IE mest brugt så NE, så andre som opera osv
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 11:21 #2
Her stat fra en side jeg administrerer, stat for en uge:

Most browsers by brand preference:
  MSIE    with    2104    sessions    (74.43% of all sessions)
  Other    with    364    sessions    (12.88% of all sessions)
  Netscape    with    355    sessions    (12.56% of all sessions)
  MSProxy    with    4    sessions    (0.14% of all sessions)
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. februar 2003 - 11:22 #3
Hvad der er bedst er snart en religionskrig, men Microsofts Internet Explorer (IE) er klart mest udbredt.
Det er umuligt at lave statistikker på hvor mange %, da en del andre browsere kan sættes til at registrere sig som IE, da nogle sider kun vil lukke IE ind...

Hvis du skal udvikle nogle sider, så vil jeg anbefale dig at teste i IE, da du så rammer flest muligt (med mindre din målgruppe netop er f.eks. Netscape;-)

Ellers kan du være rimeligt sikker på at alt virker i alle browsere, så længe du holder dig til alm. text og billeder, uden at lave alt muligt underligt design halløj...

/J
Avatar billede mason Nybegynder
18. februar 2003 - 11:26 #4
Okie, tak for alle svarene.
Det er fordi jeg er ved at rode lidt med DOCTYPES (For første gang)
Og det volder mig virkelig problemer lige så snart jeg indsætter doctypes. Så jerg tænkte om det var OK at udelade den, og så bare teste sit site i fx. 4 forskellige browsere.
Vil det være dumt?
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 11:28 #5
Hvis du validerer din side efter denne norm, går du ikke helt galt i byen: http://www.html.dk/tutorials/css/lektion16.asp
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. februar 2003 - 12:21 #6
Hvis du tester med 4 forskellige, er du godt kørende!
Jeg tester normalt i IE og Netscape, og så er det dét! Men nu er det heller ikke livsvigtige sider jeg laver...

/J
Avatar billede mason Nybegynder
18. februar 2003 - 13:30 #7
OK, kan jeg så godt udelade den s.... doctype eller er det yderst anbefalelsesværdigt?
Avatar billede humlebidk Nybegynder
20. februar 2003 - 21:57 #8
De fleste designer efter IE, fordi man kan få det meste til at virke i IE. Jeg designer efter opera, for hvis det virker i opera, så virker det også i IE og netscape.. så nemt er det. Opera har nogen ulemper pga reklamen og den vage javascript support, men at man kan navigerer frem og tilbage vha klik på musen, så man ikke skal rode med de der frem og tilbage knapper, samt den powerpoint lignende fuld skærm.. det vejer det fuldstændigt op.
Avatar billede staz Nybegynder
21. februar 2003 - 14:00 #9
Jeg ved at microsoft har en markeds andel på 96,7 % lige nu med deres Internet Explore. Så de fører jo helt klart. Skal jeg vælge tror jeg faktisk at den nye oprea 7.0 ville være mit valg. Den er meget hurtigere en EI og jeg synes generelt den kører bedre.
Avatar billede mason Nybegynder
25. februar 2003 - 23:40 #10
takker