Avatar billede vaase Nybegynder
18. februar 2003 - 04:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hvilke ram blokke

Jeg vil gerne spørge om det er muligt at køre med de gamle sd ram og de nye ddr ram i samme maskine, når bundkortet har moduler til begge typer ram.
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. februar 2003 - 04:55 #1
hvis du sætte nye ram blokke i og det ikke er 100% samme navn og nr som dem du har siddene i, so ville de "gamle" gå ud af kraft og kun køre på de "nye"
det ville sige hvis du har 128ram i og sætte 256ram nye i så ville du ikke få en ydelse på 128 + 256. så ville de 128ram gå ud af kraft og så ville den kun køre på de 256ram.

med venlig hilsen kim
Avatar billede vaase Nybegynder
18. februar 2003 - 05:26 #2
Altså med andre ord man kan ikke køre med både SD ram og DDR ram som kombination.
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. februar 2003 - 05:47 #3
nej det er rigtig forstået. men du kan godt sætte begge slaks i men den du sætter sidst i er den som den ville bruge. og så er der jo ikke rigtig nogen ide i at sætte begge to i.

med venlig hilsen kim
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2003 - 11:10 #4
hmmm, jeg mener ikke at man under nogen omstændigheder kan bruge sd og ddrram sammen, da de ikke opererer ned samme hastighed.
Det vil sige at det altså er underordnet hvilket navn de har!
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. februar 2003 - 11:35 #5
popsy - ramne skal hedder 100% det sammen, hvis de ikke gør det så er det kun den sidste monteret der køres på
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2003 - 11:47 #6
kom med noget dokumentation for det der, det lyder da helt monstrøst.
Du vil påstå at såfremt du har 2 blokke, den ene sd og den anden ddr, så kan de to køre sammen eller hvad?
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2003 - 11:47 #7
Hvis bare de hedder det samme?
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. februar 2003 - 11:48 #8
hvis den ene hedder sd og den anden ddr så kan de ikke...
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2003 - 11:50 #9
ok, det vil sige at du kun mener at to ens sdblokke f.eks kan køre sammen så? Det passer jo heller ikke!
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. februar 2003 - 11:51 #10
det er hvad jeg har fået lært...
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2003 - 11:56 #11
jamen så har du lært det forkert! Du kan i princippet sætte alle mulige størrelser og fabrikater af ram sammen, de skal bare være samme type, det vil sige, sdram til sdram osv. Deres  navn er ligegyldigt. Du kan endda sætte f.eks pc 100 ram sammen med pc133 ram, men så er det laveste ram der styrer hastigheden, det vil sige at så bliver pc133 blokken skruet ned til samme hastighed som pc100 blokken.

Deres producent navn er ligegyldigt, lige nu kører jeg med 2 256 blokke, fra forskellige producenter, og det giver altså ingen problemer.

Men sd og ddr ram kan man ikke blande, jeg skal ikke udelukke at der findes bundkort der tillader dette, det har jeg bare ikke endnu hverken set eller hørt om. Selv om mange bundkort tillader begge ramtyper, kan de ikke sidde der samtidig.
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2003 - 11:58 #12
Iøvrig har jeg tidligere brugt en 128 blok og en 256 blok sammen, også fra forskellige producenter, og den ene var en pc100, og den anden en pc133. De kørte nu osse uden problemer.
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. februar 2003 - 12:15 #13
okay jeg prøver at omfomuler mig på en anden måde
du kan godt sætte f.eks 128 + 256ram i men de skal hedde det sammen med hensyn til sdram og ddr, og det skulle de gerne også gøre i producenter og nr. men det er lige meget om det er 64, 128 eller 256 og hvad de nu ellers hedder

man køre uden problemmer selvom de ikke hedder det sammen i nogen ting, men så køre den kun på den sidst indsatte....
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2003 - 12:21 #14
Nej det er ligegodt hvem der har lavet rammene, og hvad nummer de har! Glem nu din overbevisning, og læs hvad jeg har skrevet! Det der har du forstået forkert! Du kan sætte alle typer sdram sammen!
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. februar 2003 - 12:25 #15
jeg høre hvad du siger popsy... man skal ikke altid være sikker på hvad man høre vær gang... man skal høre på hvad andre har og sige, for det kunne jo være at man har lært noget forkert. så derfor udlukker jeg ikke din mulighed popsy :-) dette her må jeg jo skrive bag øret, og give en hentydning til den anden person som der har lært mig det :-0
Avatar billede vaase Nybegynder
18. februar 2003 - 16:06 #16
Popsy har ret hvad angår om det behøver at være samme producent osv. det vidste jeg godt da jeg har lavet flere hundrede pc'ere. Jeg vidste bare ikke om man kunne sætte SD ram og DDR ram sammen, når nu bundkortet har slot til begge typer, jeg har nemlig ikke lavet nogen pc'ere med DDR ram.