Avatar billede safl Nybegynder
18. februar 2003 - 00:11 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Messy graphic

Hello!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan grafik som det ses på: http://www.netguru.dk/ laves. Jeg har eksperimenteret lidt med at lave en masse "collage" agtige ting og blendet det lidt sammen men det ser temmelig amatør agtigt ud :) Har i nogle forslag?

mvh Safl
Avatar billede weirdprofessor Nybegynder
18. februar 2003 - 00:16 #1
hmm prøv at spørge webmasteren på netguru..
Avatar billede soelver Nybegynder
18. februar 2003 - 04:43 #2
Her er en enorm samling af brushes, der skaber sådan et udseende:
http://veredgf.fredfarm.com/vbrush/thearchives2.html

Se evt. mere på forsiden og her:
http://veredgf.fredfarm.com/vbrush/art/art.html

Enjoy :o)
Avatar billede soelver Nybegynder
18. februar 2003 - 04:44 #3
Avatar billede spe Nybegynder
18. februar 2003 - 10:12 #4
Avatar billede beorndesign Nybegynder
23. februar 2003 - 12:17 #5
Jeg ville nu bruge Illustrater til sådan en opgave, efter at have klargjort billederne i Photoshop. I Illustrator kan du nemmere flytte rundt på billederne og bruge 'paths' til at vælge de udsnit af billederne du vil vise.

Det kan også være en god idé at lave en klade eller skitse først (på rigtigt papir) - det gør dem, som arbejder proffesionelt med sådanne opgaver til hverdag. Til nød kan du lave din "klade" i Illustrator, hvis du ikke har mulighed for at lave en rigtig klade eller skitse.

Der skal være en mening med hvert billede, som du bruger i din collage og opbygningen deraf skal være velovervejet og have en rød tråd. Hvis du vælger at bruge farver, så bestem dig for en farve/nuance som skal være fælles for alle billederne: F.eks. hvis du vælger blå, skal der være blåt på næsten alle dine billeder, sådan at helhedsindtrykket er blåt! Husk at de kolde farver giver dybde, mens at de varme farver trækker frem i billedet.

Du må prøve dig lidt frem, og prøv evt. at starte med noget i S/H - Held og lykke

/Beorn
Avatar billede zvansen Nybegynder
07. april 2003 - 15:50 #6
måden at lave grunge (denne stil på) er mange.. du kan enten bruge brushes som soelver nævnte, du kan bruge billeder du laver en meget skarp kontrast på, du kan lave det selv med de diverse værktøjer i PS (brush, pen osv)..

der findes end del tutorials på nettet skulle jeg mene.. søg efter 'grunge' eller 'grunge tutorials'..

jeg skal have skrevet en engang og er blevet spurgt af Lee om jeg ville skrive en artikel til hendes pspgrafik.dk forum.. så ellers hold øje med det derinde.

dog burde det være muligt for dig at finde det rundt omkring på nettet..